lördag 12 maj 2012

Trädgårdstankar en tidig lördagsmorgon!

Morrn morrn alla Guldbrallisar!
De grönbrunamelerade ögonen slogs upp strax efter 4 en lördag som denna!
vid 6 tiden kom solen och fåglarna har kvittrat utanför fönstren länge!
så vad gör det med en tidig morgon!
Idag var planerna dessa Trädgårds och gårds städning PRIO ETT
men igår ringde en av mina chefer och det blir planeringsmöte kanske hela dagen ..
det man inte hinner på veckorna får man ta på helgen!

Jag gillar verkligen idén om att sätta en glad / mönstrad vaxduk på en trött bordskiva och nyttja bordet utomhus.. jag har minst två sådana ute redan.
Översta bilden från Hus & Hems hemsidan... här har de gjort precis så .. sedan gillade jag stenläggningen färdiga moduler som man lägger ut och sedan sand emellan "stenarna"
lite enklare.

Översta bilden från bästa Yvestown nedre bilden hittad någonstans i cyberrymden och nedsparad på denna bärbara... Jag gillar VERKLIGEN detta. Vi har dessutom fått in SÅ MÅNGA FINA växdukar både på Interiör & Design / Happy Home OCH Handplockat .. att jag inte kan bestämma mej!
eller om vi säger som så det blir mer än ETT bord till denna sommar!
Jag skulle vilja måla något "rackelbord" mintgrönt och sedan en karamell vaxduk på det...
Mumma ute i bilvande växthuset!


Denna bilden har jag bloggat tidigare .. från en av mina kompisars hem hon är en fena på att klä om små bord med trötta bordsytor med (oftast prickiga) vaxdukar!
Hon fyndar småbord på loppisar och sedan använder hon dem på altanen och utanför och i växthuset!
ett bord med "ful" skiva säljs ofta BILLIGT!
att då låta det stå ute gör mindre när man fyndat för en tjuga eller två!

Den stund idag som jag inte sitter i planeringsmöte SKA DET börjas med vårbruk här hemma!
Dottern är i Luleå hela helgen på ett filmprojekt där tjejer ska få arbeta med film och sonen flirtade in sig hos farmor och farfar i helgen.. då han inte kunnat åka dit på många helger
pg vattkoppor ...

bild från Dona blogg

Så denna helgen hade vi tänkt ta tag i massor meeeen jobbet går före!
Ha en fin fin lördag everyhopa
hoppas ni får vara utomhus lite en lördag som denna!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Godmorgon Sverige, vad tidigt du var uppe men du slog inte mig och gammel Alfons. Han tyckte att det var roligt att matte var hemma så 01:19 ansåg han att dagen skulle börja. Hur kul som helst - NOT!!!

Om nu bara våren ville komma på riktigt så man vågar tro på en sommar.

Lyllo er nästa helg säger jag bara :0)

~Ingrid

Handplockat sa...

Men welcome HOME !!!! jo du nu är det nedräkning bästaste Anneli som åxå ska med ringde just och sa att hon minsann har provat igenom bikinis och planerat packningen!!! jag packar nog inte förrän dagen innan den är ju Röd! Denna ALFONS hade nog brutal längtat tror jag =)
kramen

Rose Garden Malevik sa...

Oj,,,,,,,lite småtidigt :)
fint inlägg.....
å missa nu inte,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan