onsdag 8 juli 2009

Sommar och upp&nedvända världen

bild från boligmagasinet
Som jag skrev igår så har vi nu haft flera svala dagar... Jag fryser faktiskt!
Barnen gör smooties & milkshakes kylan till trots... Helt upp och ned vänt så är det kallt mitt i sommaren
Barnen har Sommarlov och jag ska idag inhandla *rodnar* Julsaker!!!! till butiken handplockat!
Det är åxå upp och nedvända världen att tänka på Jul och Julskyltning *rodnar igen*
jag planerade faktiskt ett skyltfönster igår (i huvudet var det Julplanering redan i går) sådant borde jag ju inte erkänna så här i en blogg.... det är inga mängder Julsaker jag ska köpa in idag men några saker som jag tror kommer att ta slut redan innan aug är slut...
På tal om aug.... jag har en ovanligt "obokad" Juli månad det känns bra och lite ovant måste jag erkänna - eg bara en inbokad sak förutom sommarbion vi jobbar med, det är en Loppis i Lomtjärnsparken Lördagen den 18 Juli (maila eller ring mej om du vill boka plats och sälja!)
Om Juli känns obokad så är augusti desto mera BOKAD
RevySM (hela Sverige besöker Piteåhavsbad 6-9 augusti (det ska bli härligt Bus! att återse många revyvänner från övriga Sverige) Helgen efter det ska jag på något som jag har längtat efter att få göra i många år...

Formland Herning 14-17aug (jag ska få åka på danska mässan)
På hösten ligger danska mässan först Norge tvåa och Sverige sist (mycket kan vara slutsålt när leverantörerna kommer och packar upp i Stockholm)

På våren är det tvärt om Sverige först Norge tvåa och danmarkmässan sist! Så Denna gång ska vi se vad Danmarks inredningsmässa har att Erbjuda! flera leverantörer packar bara upp i Danmark och inte i Norge & Sverige

Tänk att lilla stora jag ska få SE Walther & Co´s varor "live" innan jag beställer dem.... L Y X (svårt att beställa ur katalog då man inte riktigt ser hur varan ser ut /storlek mm, det känns så bra att får göra det ordentligt inför denna JUL)

Den helgen då jag är i Danmark går maken på det bröllop som jag tyvärr missar. Helgen efter det blir det årlig kräftskiva och sedan kommer Formex helgen... och augusti tar slut!

Helt klart en fullspäckad Månad - Men en Rolig sådan!

När Julsakerna snart är beställda så får jag jobba Eftermiddags pass på butiken Handplockat - Nu fick jag just ta emot ett paket från Danmark så jag får packa upp nya KOMPISAR på Butiken Handplockat det blir kul.

7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhhhh, ska du till Danmark...himmel alltså !! Vad roligt...
Jaa, nog tänker man på julen alltid, den är ju bäst !!
Du, är det ok om vi dyker upp redan vid 11 tiden ?
Om det går förståss...
Kraam Anette

Ingrid sa...

Åh men hallå det kommer att bli toppen!!

Jag är ju lite tjorvig, blandade ihop Rabalder med Krativ som säljer Odd Molly i Piteå. Men de hade inget hemma och ingen rea.

Angående Björg. Många har frågat efter armband och fotlänkar. Kanske nåt att fundera på. Inte har du väl sålt min favvo?

~Livet i byn

Ingrid sa...

Kreativ ska det stå och inget annat...

~Livet i byn

Brunkullan sa...

Så skoj att åka till Danmark:) Och dessutom få se så mycket live innan det är i butikerna. Speciellt Walther & Co, är jag så nyfikna på, vad de har att erbjuda i år:)

Och kalla dagar som denna, ska jag passa på att städa övervåningen. Minns knappt när jag gjorde det sist......:O

Susanne

Ingrid sa...

Jag har mailat dig om flygtiderna...

~Livet i byn

Ingrid sa...

Men lägg av, min favorit Walther & Co...jag kommer att sitta helt fast i den katalogen vill jag lova :0)

~Livet i byn

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se


Handgraverade smycken, en fin gåva till dig själv eller till en kär vän.