tisdag 30 december 2008

Ett livstecken här i mellan dagarna

Hej hopp har ni gett upp om mej och min blogg? Jag fick mej en helledig dag annandagen och som jag njöt, uppkrupen i soffan i nya påslaganklädda täcket från nyblom & kollen (finns på tomtebodan) jag läste en bok från sidan 1-300 och bara njöt...
Nu har jag hunnit jobba lördag-söndag-måndag på tomtebodan och ska göra det tills vi stänger butiken kl 13.00 på trettondagsafton (vi har öppet alla dagar föruton nyårsdagen. Denna ljuslykta är nyårsfin tycker jag... vi har några kvar på tomtebodan. Där vi annars har rea jag ska idag innan vi öppnar kl 12 göra ett extra reabord där det blir 70%

Jag är fortfarande lite sugen på den här platta bok/prylhyllan som man bara lutar mot en vägg... ev ska jag slå till om det finns någon kvar

Varje år brukar jag bli så trädgårdssugen dessa dagar då det kommer någon röd ledigdag... jag tror det är då jag verkligen hinner... blädra igenom mina trädgårdsböcker och för att snötäcket är djupt och man har ro att fantisera... drömma får man väl... (jag är inte så trädgårdsduktig..) men fantisera går ju...
Posted by Picasa Jag blir så extra blomsugen... och idag måste jag köpa mej höga CLW kupan som man även kan ha som odlingsklocka.... i morgon har vi öppet 10-13 på självaste Nyårsafton.... och det är säkert fler än jag som går i "dukningstankar"Förutom boken som jag slukade annandagen så har jag nästan NÖTT UT min formex katalog... katalogen som man får med inbjudan till formexmässan 15-18 jan i stockholm. I den katalogen hittar man alltid nya företag... dessa bilder kommer från pialin

Det kan väl passa då vi är många som funderar på morgondagens Nyårsdukning.
Företaget säljer även dessa pållestakar och keramik jag tänkte genast på min kompis Catarina då jag såg detta roskläddafat på fot i vitt...
Nu ska jag jobba vidare lite... och i kväll ska jag förbereda lite... nyårs glans
ha en bra tisdag... hörs i morgon

15 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket vackert..!

: )

Jag fick en sådan där trädgårdsbok i Julklapp, den är SÅ fin!!!

***************
GOTT NYTT ÅR!!!
***************

Kram, Jenny

<3

Västbacken sa...

Vad härligt med lite ledighet :)
Gott nytt år!
Lotta

Västbacken sa...

Tack för gratulationen :) Jo Formex är ju snart. Hjälp vad fort det gick!
Lotta

Hem och Harmoni Marie sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!
Kram Marie

Smycka dig sa...

Hej...
Gott Nytt År och god fortsättning:D

Jag känner verkligen att det var bra med ledigheten trots att jag varit krasslig hela tiden..men det ska väl vända hoppas jag.

Fina bilder bjuder du på och vad smart med hyacint i kupan då kan kanske allergiker njuta av dem oxå!

Kram Kulan Lotta

vardagsvitt sa...

Hallå där man undrar ju om du bosatt dig i tomtebodan! Nä så tokigt....
Åh, jag önskar att jag kunde åka på formexmässan men det är väl bara för företag....Suck ... vad är väl en dag på formexmässan.....
Jag hoppas att du åker dit och inspireras åt oss andra!
Gott nytt år!
Kram Marith

C De-sign sa...

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2009 önskar jag dig! Kram fr C

Hannis sa...

Den där trädgårdsboken har jag funderat på!
Jag har ju ingen trädgård men man kanske får inspiration till att fixa till balkongen=))

Önskar dig ett gott nytt år//
Kram Hannis

Unknown sa...

Tassar in på nattkröken och önskar ett riktigt Gott Nytt År.

Firar hos brodern, i ett hus nära dig.

Kram Vero

Floralis sa...

En nattuggla kikar in för att önska dig GOTT NYTT ÅR! : )) Jag vill också åka på Formex... eller Formland i Danmark... men det är väl bara för återförsäljare osv...?
Kram: Anneli

Nettan sa...

Vackra bilder! Önskar dig en trevlig kväll och ett gott nytt år!
Kram Nettan

Ingrid sa...

Jag önskar dig ett gott slut på detta gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!!

~Livet i byn

Lallis - liv och leverne sa...

God fortsättning påd et nya året.
kram Lallis

BalochFest sa...

Gott nytt år!

junhe sa...

men vilken läcker bokhylla...annorlunda nog för att även passa hos mig!!! vart kan man få tag på den?
tacksam för svar =)

ha en bra helg/ kram junhe