fredag 5 december 2008

Tomteverkstan har fått fnatt

Flitig fredag får vi nog kalla denna dag

På Jobbet och glasbutiken så är december rena rama tomteverkstan.... När jag var yngre och jobbade extra så brukade jag ofta tänka att alla de paket man slog in under december öppnades inom loppet av några timmar på Julafton. Glasbutiken har i alla år fått sådan beröm för sitt fina papper och de fina paketen det är verkligen en fröjd att slå in paket där. (på tomtebodan har vi en helt annan stil) Men Nu har Tomteverkstan på Glasbutiken fått fnatt...

Fredagen den 5 - Fredagen den 12 December Lämnar vi
20%Rabatt på HELA Glasbutikens sortiment samt El Armaturer
Ingen hemlåning /undanläggning dessa dagar Gäller Ej kampanjvaror samt Livsmedelssortimentet.

Så därför kallar vi denna dagen för flitiga fredagen ;)

Igår fick vi påfyllnad av Yankee Candle några nya dofter, jag och flera kunder med mej har haft abstinens efter den stora Blueberryscones (den är helt underbar den doften) Jag fick tipset av Barbro på PT att Blomsterlandet säljer Kungsgran tror jag den heter... En riktig kalleAnka Julgran. Barbro berättade att de är förpackade i nät så det är "lite lotteri" men hon har haft tur genom åren då hon handlat sådan gran... Jag blev faktiskt sugen men jag vet inte vad svärfar säger om det han brukar fixa våran...

Posted by Picasa Jag har faktiskt väntat på det men det hände inte förrän denna morgon
ett lite lätt ryggskott bjöd denna morgon på ... det är ingen låsning men jag är sned som en vägvisningspinne. Kom klockrent inför helgens Julmarknad på Hägnan. Men det känns inte hopplöst och ikväll ska jag medicinera mej lite så ska det nog gå.
Nu ska jag slå in en klapp åt sonen! han är så fundersam... ALLA paket under hörnskåpet (vi har en plats under ett vägg hörnskåp där vi samlar klapparna... dottern la ut sina första klappar där redan i september... Hoppas på något arbete från slöjden.. det står faktiskt mamma på ett paket.) Idag ska äntligen sonen får en klapp med sitt namn på.
Hoppas ni myser denna flitiga fredag ;)

9 kommentarer:

marie sa...

Hej!
Känner att jag aldrig skriver en kommentar hos dig, men du och din blogg har skapat ett habegär hos mig! Jag bara måste kika in hos dig varje dag!! Det är så kul att se vilken enorm energi du har och ork för allt! Du är superduktig och så inspirerande, tack för att du bjuder på underhållande text och fina underbara bilder så gott som varje dag! Jag vet att ni har det tufft och långa dagar som blir till kvällar och ibland fortsätter långt in på natten. Vi i min familj har nästan alltid haft butik och det är mycket mer jobb än någon kan förstå. Men det är tur att du tycker att det är så kul för det märks!
Ha det så gott!
Kram
Marie minlillaveranda

kustnära sa...

Hoppas du orkar med denna "flitiga fredag" trots din värkande rygg. Det brukar ju bli lite bättre när man "gått igång" sej. Sedan får du vara noga med att inte bli kall för då kan det sluta illa... Underbara paket ni verkar göra, kul för kunderna. Hos os är det tvärtom sonen har massor med paket men dottern fick sitt första med hennes namn på i förgår. Men det är ju inte jul än...
Há det så bra och hoppas ni får många besökare på marknaden. Själv ska vi åka till Umeå och besöka Gamlias julmarknad på söndag. Kram

Västbacken sa...

Oj, hoppas att du blir bättre i ryggen. Lycka till på Hägnan :)
/Lotta

C De-sign sa...

Hej hoppas att du blir bättre och att du får lite tid att njuta av en massa tända ljus och andra advent! Kram fr C

Mjuka sa...

Så roligt med vackra paket
kramar Malin

här är gudagott att vara sa...

Fina bilder. Nu har ni fått besök av Pia från Norge kolla kommentar på min blogg. KUL VA

Ingrid sa...

Aj!! Hoppas det inte utvecklar sig till nåt värre. Jag hade många ryggskott innan jag fick mitt diskbråck. Det är en varningssignal gumman :0) Ta det lugnt.

~Livet i byn

Veronica sa...

Åååå vilka underbara band..... Pust, vill ha!

Veronica

linnea-maria sa...

Vilka fina snören och den där girlangen är helt bedårande!! /linnea-maria
Krya