lördag 16 maj 2009

If friends were flowers I´d pick you

Idag lägger jag sista handen på projektet för denna helg .. I morgon MÅSTE jag ägna hemmet och familjen min uppmärksamhet... Maken sa i går kväll -Men Anna vi har i snitt de tre senaste veckorna jobbat (6.00) 7-20.30 HELG SOM VARADAG!!!!det är väl inte konstigt att hemmet och semesterpackningen inte ser ut som det borde!

igår fick jag "leverera" kompisens födelsedags present (hon fick bara bild på vad som var "på väg") Berlock i silver med liten gulddoppad blomma med texten

"if friends were flowers I'd pick you"

De mesta är på plats .. doftljusen och nästan alla nyheter.... under kommande veckan kommer tre leveranser från tre nya leverantörer... men det gör inget att de kommer förrän efter öppnandet det måste ju hända saker i butiken allt eftersom.

Idag ska jag packa upp de handgjorda tvålarna på sina platser (det jag sparar med att plocka upp tills på måndag inför öppnandet blir Pralinerna .. som ska läggas upp på diverse fat) Berlock i silver med liten rosenslipad diamant och texten "dream big"
I går åkte maken iväg till storstan... vår leverans från Björg låg där men DHL skulle inte leverera oss den förrän ONSDAG nästa vecka Hallåååå men då ställde mannen upp och hämtade leveransen så ni kan väl gissa vad jag drunknade i när kartongen kom.... !
Tvådelad berlock i silver och gulddoppat silver med texten" b'ful loved blessed" (hoppas mannen förstår att så ser jag honom! Han har verkligen hjälpt mej... utan honom hade jag inte klarat den nya utmaningen - det hade inte fungerat alls.)
Igår kom värmen kunderna cyklade förbi skylt fönstren i linnen och shorts... själv sprang jag om kring mellan butikerna i JACKA jag hade så mycket i fickorna som jag behövde hela tiden så att jag fick snällt ha den på och med mej. Ha en toppen lördag! idag är det en vecka kvar innan vi hoppar på tåget! nästa helg ska vi med barnen till huvudstaden och gå på Gröna Lund - Men just nu längtar jag bara tills vi får öppna butiken så att jag ser att det rullar på.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag hämtar schemat i dag, tack!! Ev. dyker jag (och kameran) upp om jag ser det lyser...

Bjorgsmycken...jo jag tror jag svimmar!!

~Livet i byn

vitstil sa...

FY farao,vad du jobbat .Tur att du ska på semester långt bort,så du kan koppla av och njuta av värmen å familjen.LYCKA till med ditt "projekt".

Malin sa...

Vakkert:)
Virkelig spesielt og nydelig.

ha en deilig vårdag!

Klemmer Malin

mariaemb. sa...

Vilken härlig bogg! Massor med härliga och inspirerande bilder. Hit vill jag absolut titta in igen.

Ha en riktigt fin söndag.
Kram Maria

Ingrid sa...

Jag har skickat bilderna, hoppas dom kom fram som dom skulle.

Vila i dag nu :0)

~Livet i byn

Ingrid sa...

Nä, man kan nog inte välja för man vill ha ALLA!! Jag skulle ledig kunna ha hur många som helst :0)

Har gjort klart ett inlägg om öppningen men du får säga till när jag kan lägga in det. Dag och tid mm.mm.Samt om jag kan länka till bloggen du vet...

~Livet i byn

junhe sa...

jag gillar verkligen smycket med den gulddroppade blomman. var kan man köpa en sådan? ha en bra söndagkväll/ kram junhe

Hemmabloggaren sa...

Guuu så spännande, hittade hit via livet i byn och jag önskar er hjärtligt lycka till!

Fanny sa...

Hej! Jag undrar varifrån smycket med: "if friends were flowers, i'd pick you" kommer ifrån? :)
Letar som en galning efter det till min vän. Tack på förhand! :)