fredag 25 november 2011

Grubbleri grubblera!

Idag är det julskyltning som gäller
Nu är det  Butiken Interiör & Design få sig en omgång av trollstaven.
(läs inatt jag tror inte vi är klara när arbetsdagen är över)
Sedan pågår ett jobbigt grubbleri, men jag ska inte ta tag i det förrän måndag
det är ju intensiv helg
med Adventsförberedelser för våra kunder denna Fredag och lördag
och skyltsöndag är det öppet och härlig stämning i hela byn.
Kom till Älvsbyn och julinspireras denna Söndag ;)

Men långt bak har jag skuffat några tankar som jag måste ta i tu med på måndag!
den senaste veckan har verkligen dessa tankar fått fotogen på lågorna!
Det är "tappade sugar " som måste få sig en genomgång! och sedan är det bara att agera
när jag fattat rätt beslut !
Livet är för kort och går på tok för fort!

Jag måste åxå och detta först go krama och surra med vår son, precis som sin mor har han tappat suget för sin favorit sysselsättning denna vecka och behöver peppning!

Igår blev det tidig hemgång från jobbet redan vid sju och det fanns en BRA andledning till det
Jag och Anneli åkte till en väns mamma som jag faktiskt kallar "Mor i busken" vi fick en fin vardagskväll med hög mysfaktor och det måste jag kalla VADAGSLYX att få sitta och prata med varandra utan stress eller mobil som ringde! Förra veckan efter en tids sjukdom gick hennes man bort.

Nu dax för kontorsjobb att de alltid tar sådan tid att få ihop bygglovsansökningar!
sedan har vi julskyltning på schemat som sagt!
SKÖT OM EDER Kamrater!

Inga kommentarer: