torsdag 24 november 2011

Nu är vi igång !

Halli hallå
Nu Kör vi i gång Butiken Handplockat JUL
på Storgatan 10 i ÄLVSBYN
Ursäkta blidkvallan men jag fotade nattetid och det var nog inte det bästa ljuset =)


en sk "lillasyster till vanliga Handplockat"
Där har vi öppet 12-18 vardagar, 10-14 Lördagar och Söndagar 12-15
Öppet Alla dagar fram till JUL =) 
Skönt att vara igång (men inte färdig ... arbetet och påfyllningarna fortsätter)

Det är mysigt på byn butikerna julskyltar... på söndag är det skyltsöndag
Vet ni en sak... Varje jul har sin "fråga efter sak" ett år skulle alla byta ut sina julgransfötter... ett annat år var det nötknäckare och en sak som flera år varit en fråga är - Har ni ängla spel?
iår tänkte jag när jag var på inköp ,,, men nu måste jag nog ta hem ängla spel...
så vi har ett litet för värmeljus och ett traditionellt
(nu ska ni se i år är det INGEN ;) som frågar efter dem )

Idag ska MÅSTE jag få in Walther & Co varorna (efter vanliga jobbet 7-16 kanske hinner jag dit på lunchen en sväng) När de är märkta och fördelade mellan Handplockat och Handplockat Jul är det HÖG TID ATT börja med Julfixet på Interiör & Design
men hinner nog inte köra saker ikväll det andra tar nog för lång tid ...
Igår satte verkligen Två stycken "rosett på tillvaron" och en från oväntat håll
tänk vad några ord kan göra skillnad åt rätt (och åt fel håll) när man är trött :)
Dessa räddade nog min dag igår - det måste jag ta med mej att verkligen säga när man tycker något är positivt :) Dessa Rosetter packar jag nog upp idag :)
Julband (finns på HP JUL) kan verkligen med små enkla medel få till den rätta julstämningen!
enkelt och det enkla är ju oftast finast ;)
Nu ska jag väcka resten av huset bara jag och katterna som är morgonpigga här på Västanäs!
Sköt om er!

4 kommentarer:

Unknown sa...

very sweet and nice the ribbon "god jul"..kisses
simona

Butiken Handplockat sa...

BACK AT YOU Simona =)

Västbacken sa...

Oj, oj om man bara tog sig någonstans. Då hade jag varit hos dig BUMS. Mitt änglaspel har gått sönder och jag har inte fått tag på något nytt. Sen har du säkert massor av annat man behöver ;)

Kram

Västbacken sa...

Såklart. Jag har pratat med min bästis som kommer in och köper ett...