torsdag 17 november 2011

Mysiga saker

Känner mej som "Vejron i OTTAN" ! ur det gamla Nile city programmen på tv
men inte lika nitisk!
Morrn morrn, denna tiden på året borde man inte behöva sova alls. Vem farao har tid med det =)
Jag kikade lite närmare på ordern som vi ska packa upp på lagret
och dessa godingar är inte med - det och julsakerna hade jag VERKLIGEN hoppats på!
Men visst är det fina en TOPPEN serie till Badrummet =)
Dessa plåtkistor (i vitt) i 3 storlekar här ovan en röd och en vit har kommit !
Men inte de vita väggskåpen de lyser åxå med sin frånvaro !
Men längtar i allafall / Visst var det COOLT med den gamla zinkplåten som väggbeklädnad!
Denna längtar jag åxå efter den får mej att tänka på min mamma och hennes knappsamling och hennes historier från den tiden då hon var barn och hur hon tog sig tid med våra barn och de satt med hennes knappsamling! Det är ju toppen att ha en burk dit man stoppar alla "extraknappar som följer med plagg när man köpt dem"

'
MEN DESSA HAR KOMMIT...
Pepparkaksformar förpackade i det ljuvligaste av påsar
Helt underbar Julklapp till barnbarn eller gåbortis =)
Demhittar ni i butiken (och julbutiken från och med nästa vecka, inte idag)
När jag ser dessa bilder från mässan
blir jag VERKLIGEN sugen på doften och stämningen kring ett pepparkaksbak
Idag och i morgon har jag inte planerat att jag ska ha kontorstid utan jag har friställtmej från fastighetskontoret och ska bygga Julbutik.
Jag törs inte åka ned på butiken just nu, det är för tidigt på morgonen vill ju inte väcka hyresgästerna i det gamla trähuset där Handplockat är men jag kan börja i julbutiken hur tidigt jag vill
(där stör jag ingen om jag inte hamrar )

Igår brann det i en källare i ett höghus i Vidsel och där har jag Två olika släktingar som bor i var sin lägenhet - HUA huset är rökskadat, så hela huset fick flytta in på Storforsens hotellet i natt!
Gulp en brand - nyttig tankeställare när man eldar ljus jämt...

Anna i Ottan /

2 kommentarer:

Unknown sa...

...all day you post soo much wonderful objects....i love them
simona

Handplockat sa...

THANX Simona =)
Anna