måndag 7 november 2011

Ligger lite efter idag !

Idag är det en sådan där dag...
som när man stått uppe på natten och strykt Lucia nattlinnet eller stjärngosse nattlinnet dagen där på är man trött men när man får se barnet sjungandes i lusseplagget så är tröttheten bara ett kvitto på att man gjort något "Rätt"!
Eller när man vaknar efter två timmars sömn den 24 december (eftersom man gjort de där sista klapparna med extra fix när barnen sover) och man ÄR trött men man vaknar av en varm kram Det är julafton mamma är den där klappen som ligger på bordet den jag får öppna nu på morgonen? ja man är trött men jag är trött av "rätt" anledning!

Idag är en sådan dag man är trött och det känns i fötter Ryggen och huvudet,
 men man är trött på ett braigt sätt!
Har inte hunnit blogga i helgen så här kommer några bilder från mässan!
så här såg "öppenspisen" ut torsdagkväll när vi byggt montern...
 Maken har byggt den av spillbitar förra helgen!  
Torsdag byggde vi montern till 22.00
(Kramiz till Eivor och Maja)
 På fredags morgonen fortsatte vi att "pynta öppenspisen"

På Fredag Öppnade mässan och då hjälpte min kompis Lena som har Cafe Rävasten mej,
vi fixade det sista efter det att jag packat 5 kartoner till på fredagsmorgonen!
Kramiz Lena vilket team vi är när vi växlar upp!
Efter mässan STÖP JAG I SÄNG sov 9 timmar  20.00 - 5.00 SKÖNT !

På Lördagen fick jag förstärkning... det hade anlänt kuliga saker på butiken så Bästaste Anneli och jag tog med oss Maja och Lovisa till butiken fyllde Saablund med nyheter .. visst är det fina dessa tändsticksljusstakar man klämmer en liten tändsticksask under och så har man allt på ett ställe
de fanns i zink och rött på mässan!

Tack för hjälpen i lördags Girls... vilket gäng Girlpower i DIDADEM x 4 ;)
Efter mässans stängning blev det snabb middag på norrländska hamburgerkedjan MAX och sedan iväg till
Luleås tekniska universitet strax efter 18... där buggtävlade Dansdraget och klubben tog hem många medaljer, sonen och maken tävlade GISSA hur kul det va att ÄNTLIGEN få vara med några minuter OCH SE dem live !!! Vilken lördag!

Igår söndag jobbade Eivor och jag - Swich är mässan slut?
Goa kunder och härliga bloggföjare kom och surrade ( kulit ni vet vilka ni är! Jag är så nyfiken på vilka som följer denna blogg och då är det extra kul när ni ger er tillkänna STORA KRAMEN)

Jag är en sann optimist! men igår tvivlade jag! MAKALÖSA Eivor sa vi måste FÖRSÖKA ialla fall..
Jag var så inställd på att måsta hämta ett lass från mässan idag ! men Helt plötsligt (läs några timmar efter mässans stängning) så hade vi tömt ALLT packat stuvat och pusslat..
Eivor du är FENOMENAL !
T A C K för din dunderinsats på jobbet !

Nu när vi har lastat kört, byggt monter, surrat med goaste kunderna, rivit monter, packat och kört hem allt
(efter jobbet idag ska allt lossas och in i butiken igen)
Nu när jag inte ska köra lastbil med saker på flaket så får det i min värld komma snö!
let it snow ! 

Detta är tydligen ett traktor märke / maskin märke...
denna fick uppskattning av herrarna på mässan!

Dessa två kuddar från Ylva Scarp är åxå så fina
Life goes on... så sant Livet går vidare!
den svarta ... Ta ingen skit i sann "Grynet anda"

I kväll blir det ingen soffkväll då ska jag ta hand om mäss stöket, men i morgon då jäklar blir det soffhäng!
Nu har jag bloggat på morgonens kafferast så det är bäst att fortsätta jobba lite...

4 kommentarer:

Unknown sa...

hi..i'm simona from italy.... i love all this article, in paritucal bougies(like my blog), candelholdre hauses form and zinked iitems....have you a shop?
kisse simona

Unknown sa...

hi... i 0m simona yet... i put your blog in my favorite list..i cant' loose your post anymore..
simona

Butiken Handplockat sa...

Hi Simona check out our storeblogg
http://butikenhandplockat.blogspot.com/

and

http://tomtebodan.blogspot.com/

our web store
http://www.handplockat.nu/

Hugs from Anna / Handplockat

Anonym sa...

I made one of those Advent Calendars and people here liked the idea....thanks...it's cute...
Mel's Designs