måndag 9 april 2012

Hemma IGEN!

Långfredag till Påskdagen
Fredag till Söndag
Har vi njutit av fjällluften Barnen (+kompisar) och jag.
Maken har Fastighetsjourat hemma

SOL SOL SOL och från grillplatsen så har vi utsikt över Sveriges djupaste sjö... Hornavan!
Helt underbart och jag ville VERKLIGEN INTE åka hem i går kväll...
men idag är det jobb på dagordningen!

Kritvit Snö och sol
Fräknar på näsor (och för min del garanterat några nya rynkor ;) )

Utanför mitt sovrumsfönster hade påskharen passerat och lämnat spår i snön!
och när vi kom hem i går sprang jag upp till pappa med nyckeln till stuganhan åker dit idag (lyllo)
när jag kom ned så satt barnen trötta i bilen och när jag klev in i bilen så viskade de
stäng bildörren försiktigt mamma!

Där i månskenet stod en vit Hare på bakbenen och mumsade från pappas äppelträd...
Magiskt!

Nu ska sonen och jag promma ned till Handplockat (stängt idag)
(då hans bästaste klasskompis Joel fyller år idag, så vi ska köpa ett födelsedagskort till paketet!)
ha en fin Annandagspåsk!

1 kommentar:

kardemumma sa...

Hej snyggaste norrländska bönan ever!
Jag blir lite nostalgisk när du skriver om Sautel och Jäckvik. Min faster Vandy Eriksson köpte min farmor och farfars hus där i Sautel. Jisses vad med snö! Där har jag varit massor när jag var liten. Det var min pappa Edvards favorit ställe på jorden! Största kramen till dig!
Carina