söndag 20 december 2009

Det lackar mot JUL

Nu är det dax att Jul duka borden på butikerna... Jag gillar det här "fusk äpplet" som även kan användas som ljusstake... På tal om dukat bord... efter jobbet idag (jag behövde inte jobba hela dagen *kram och tack för hjälpen på jobbet idag*) så åkte vi till våra vänner i Vändträsk som driver Café /matställe (man kan boka mat om man är ett gäng)

Vi åkte alltså till Cafe Rävasten där blev det verkligen dukat bord och GO MAT
Nu har Cafét stängt för säsongen - men Deras goda bullar / biscotti och saffrans längder säljer vi på Handplockat butikerna i morgon Måndag. Tack Lena Marti och Malin för en helmysig middag och kväll.

Trist bild... (om jag fotar utan blixt så blir bilden så gul) Men snart börjar det likna jul hos oss med =) Inte så konstigt att det tar sådan tid för oss så vi jobbar "jämt". Glaset i dubbeldörren ska putsats Men jag kunnde inte låta bli att provhänga två grankansar på dörren...och vi söker med ljus och lyckta efter ett snyggt handtag till dörren.. skulle vilja ha ett silvrigt eller ett silvrigt med svart handtag.

Mitt nya hjärte fynd..Passar inte där jag tänkt ha det! jag ska (läs maken) ta bort krusidiullbenen och krusidull listen under väggskåpet - som här står på ett bord som "följde med huset när vi köpte det". Jag hade planer på att ha det i hallen men det "gör" sig inte där... så jag måste hitta på ngt annat i hallen och placera skåpet någon annanstans - ska fundera på vart!

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen Anna !! Jag tror jag dör alltså, pardörrana !!! Hur snygga är inte de, kanon vackra...också visar du ett sååå vackert skåp !! Ja jisses, du har öga för fina saker du !!!
Ha nu en toppen dag vännen
Kraaam Anette

vitstil sa...

men så jäkla snyggt med dörrarna,,jag dööööööööör.Å skåpen om du har problem med den så vat jag var den kan bo=) det är bara höra av dig så kan ja offra mig.kram

Unknown sa...

Du kan placera skåpet hemma hos mig! hahaha jag skulle ta så väl hand om det.

Så jättefint det blev med dubbeldörrarna till sovrummat! Jag smäller av!!!

Lisa.L sa...

Å herregud anna ! jag dööör, vilka dörrar :D så himla vackra ! Du om du inte får plats med det dära skåpet så e d bara skicka d vidare, du kan få min adress ;) så grymt fint ! God Jul och kram Lisa

Livet i byn sa...

Ja men hallå? Hur snyggt blir det inte hemma hos er? Jösses :0)

Hoppas du inte stressar ihjäl dig bara, njut lite också!

Kram,
Livet i byn