onsdag 16 december 2009

Gissa vart jag sovit inatt !!!

Jag har lånat hem en stor vit stjärna från Interiör & Design. Är den för stor? eller?
Vår linslus Nova hon har redan tagit en del av sovrumsfönstret i besittning!!! för några minuter sedan såg det ut så här, hon kikar ut på häggen utanför som just nu får mjuka snöflingor på sig.
Jag har just kommit hem för att vara med vår son som är sjuk - Nu på förmiddagen har jag handlat in råsnygga sängkläder (finfina julklappar kommer mån el tis till veckan) + en hel del sommartextil känndes lite märkligt när vi har -23 utomhus idag.
Ni läste rätt bilden högs upp ÄR FRÅN VÅRT SOV RUM JUST NU... vi är inte färdiga (benbrott och makens semester blev "en ta hand om dottervecka" istället för renoveringsvecka. Men nu har vi i alla fall sovit gott i natt)
Översta bilden: här är hörngarderoben riven delar av parketten uppbruten och dubbeldörren uppsågan och injusterad. Bild två... Maken har klättrat över sin FRU varje morgon eftersom han inte kunnat gå runt sin säng (imorse tänkte han kliva över mej igen men sa bara -nej just det jag kan gå runt nu...) här har vi börjat med att riva delar av väggen så att han ska kunna gå runt till sin sida.. bakom den väggen var det en garderob som vi offrat. Bild 3: Elementet är numera borta och tapeten (1995) Radion är tydligen ett måste på en renoveringsarbetsplats...

Nu har vi garderober längs hela väggen där det tidigare var bara en hörngarderob. Jag hittade
ingen garderobsdörr på IKEA som jag ville lägga så mycket pengar på just nu så vi tänkte vänta tills det kommer en dörr som känns rätt. Vi löste det på detta sätt ... gardingstång i taket skjutpinne fäst i gardinen så man bara kan dra och öppna... bild 2 fotade den obäddade men renbäddade sängen gissa om det var kul med NYA Nybom&Kollen påslakanset. Från Handplockat så klart =)
bild 3 Nu hamnade Loppisfyndstolen från Lantlifs Anett rätt (snygg detalj med skruvdragarladdaren på stolen eller hur !)

Jag är så GLAD & nöjd över golvet i sovrummet *suck* vill ha det på HELA Nedervåningen. (Snälla Tomten ge min make ett nyp i rumpan så han erbjuder sina golvläggar service tjänster till sin FRU i Julklapp.) Tänk nu har vi golvvärme i sovrummet från att ha haft golvkallt i 13 år så är det en stor skillnad...

Avslutar med en zinkhus bild från sovrumsfönstret.. i februari ska fönstret ut och dubbeldörr in om vi får igenom bygglovet!

Lovar en revysketsch om kommunens bygglovs ansvariga nästa år... har skickat förslag och fört dialog å jobbetsvägnar och privat (ang denna dörr och fönster). Jag tycker att jag oftast har gott tålamod, men det s i n a r just nu och ska vi svara /ändra mera nu så går jag i TAKET. Jag förstår inte resonemanget och "tänket" som denna kvinna har.
Men Gott sov vi i vårt sovrum trots att det inte är fix och klart.

Varmaste Julstresskramen!

5 kommentarer:

Skatan sa...

Herregud vad ni gör fint! Jag vill se mer, mer, mer :)

Tack för raderna hos mig!

Varm kram till dig.

Anna

Smycka dig sa...

Heeelt underbart Anna jag vill bara se mer och mer...så härligt med golvvärme det är så skönt.

fiffigt med gardiner istället för dörrar det är ju mer hemtrevligt och ombonat vet ja!

Stjärnan ska absolut bo i ditt fönster:)))

ha det bra och krya på sig..
kram Lotta och lillan

kardemumma sa...

Stjärnan är helt perfect!!
Vad fint det blir hos dig,raring!
Jag osså fått golvvärme i mitt badrum(äntligen!!!!) Kanske ett julbad också om jag har tur.
Sussa sött!
Kramar C
PS.Har mailat till prima ballerinan :)Träffas på torsdag eller fredag på Formex??

LantlivsAnette sa...

Ohhh himmel vilket underbart sovrum ni får, med pardörrar o allt...Jag tyckte väl att jag kände igen stolen där..hii..hii..så fin den är hemma hos dig !!
Ha nu en toppen dag min vän
Kraaam Anette

Vitaboet sa...

Hej hej.

Åh så himla kul å se hur allt sakta men säkert växer fram. Kan tänka mej att det är en härlig känsla varje gång man kan bocka av något på renoveringslistan. Bilderna du visar från sovrummet är ju så fina.

Ha en jätte fin dag. Och njut av allt juligt.
Kram Camilla