måndag 21 april 2008

Ler minns och njuter...

Denna dagen är speciell det är min mammas födelsedag
hon finns inte längre här hos oss men vi firar i alla fall.
Mamma är den som inspirarart mej till mycket - kärleken till gamla ting.
känslan för att arrangera, måla om / luta av, duka speciellt trots att det är vardag. Med enkla medel och liten peng kan man komma långt när det gäller hemtrevnad. Det är jag så tacksam för ... (saknar dej mams men då barnen kommer hem från skolan kommer vi med ljus till dej)
Hurra nu är Bloomingvilles varor märkta och uppackade i butiken Mums vad jag gillar de stora grå bokstäverna och de vita rostiga med... vaniljtvålen luktar underbart (25:-)
Jag fyndade två kannor (jaaaaaaaag veeeet jag kan inte låta bli kannor jag ÄR hopplös) igår på Loppisen!! två små kannor från Gefle för 5:- styck och en emaljerad karott med lock och blomdecor på för 20:- är så nöjd såå. Bloggaren Vit stil har lämnat in ett vitmålat slagbord m låda suck vad jag vill ha det... karamell snyggt.

Men det fanns ingen tid för mej att besöka Lyckan (missade tydligen ett flervåningsfat som såldes snabbt där.. är sugen på ett skåp därifrån (bilden ovan) men då måste jag göra mej av med något annat först och jag har redan så många projekt på "G")

De säljer en stor gammal mjöl våg den skulle vara fin med blommor på men jag har ingenstans utom hus där jag har tak över så jag kan inte köpa den... den är billig.

Stora måndags kramen.

7 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad fint att ni hyllar din mamma på hennes födelsedag..!

Kram, Jenny

<3

svartataket sa...

Vad fint att ni går till din mamma. Vilka fina bokstäver!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Fint att ni hyllar mammas minne på hennes dag!

Vad mycket fint du visar, både i butiken och det andra! Skänken kunde ju bli kanon i lite vit skrud....

Ha en skön kväll, kram!

Rosengårdens Inredning sa...

Visst är det vackert med bokstäver i alla former, kul att plocka in i vår ljusa inredning....
Ha en fortsatt solig vecka :)
Kram Malin

Kamomilla sa...

vad synd att du inte har din mamma kvar i livet, men du verkar i alla fall ha en massa fina minnen!
Kram.

Unknown sa...

Jaaa du missade en del, hoppas jag kommer ihåg så att jag kan hinta dig.
Har lite långtråkigt här hemma. Det är så tyst, ingen tv (kortet till tv-dosan åkte med till stugan)katten ute och jag är så evinnerligt trött...

Vad fint att ni firar din mamma på hennes födelsedag. Jag blir så rörd...

Jag var tvungen att blunda när jag såg bokstäverna. Hur snyggt som helst. Kommer de hem till butiken?

Svängde om baksidan i kväll, på jakt efetr kartonger...
Vi höres, gumman.
Kram Vero

lottens vita och gröna sa...

vad vackert ochfint att du hyllar din mamma, det känner hon nog på sitt sätt!

oh vad fina saker vill ha!!!! kram lotten