tisdag 29 april 2008

Va Tisdag redan?

Igår måndag åkte vi och rev montern och packade ihop det som blev kvar. Hua så trött jag var i går kväll, när dottern och sambon kom hem efter utvecklingssamtalet och de berättade att hon var ensammen i klassen att klara vissa uppgifter på det nationella provet i mattematik så började mina tårar trilla av stolthet. - Men mamma varför gråter du? jaaa men mamma blir ju så mallig och när man är trött blir man så "blödig" snörvel snörvel...
Här ser du Beckers fototapet som vi hade i montern =) den svarta soffan som nästan inte syns på bilden kommer från PB Home.

Nu är sia klockan slut igen så vi ska beställa fler. Mässerbjudandet burk med lock för 20:- från Bloomingville sålde som smör i solsken så endast några fick följa med hem igen.

Den stora lycktan som vi visar som miniväxthus åt en stor pion i kruka från Sia... Nu går vi mot morsdag så jag måste visa zink pinnen med texten morsdag för 20:- som vi säljer. här syns lilla kupan från bloomingville 65:-
Vita hyllan i montern och blåklint i vita träkrukduon med hantag nu till 1/2 priset.
Här ser ni en suddig bild av det vit röda "student bandet i bomull" finns även med blå Student text 15:- metern. Oregano och timjan kryddpinnar från Ex Mez likaså hem ljuva hem skylten.

Innan mässan öppnade i söndags tittade Ernst förbi igen och surrade med oss (maaaaallig) på förmiddagen så gick kollegan och lyssnade på hans föredrag och på eftermiddagen blev det min tur att lyssna till kloka inredningsord. Som den målarmästardotter jag är så var det kul när hanberättade att han ALLTID (även på semeterresor) bär med sig en färg nyckel med färgkoder i väskan... bra att ha om man gillar en färg man ser... =) finns att köpa/beställa hos värsorterade färghandlare.

IKVÄLL är det Loppis 18-20.00 i Älvsbyn bloggen Vit stil ska sälja vita möbler *suck* jag är så himla trött man jag ska dit direkt då vi kommer hem från Piteå.

Kram igen till alla som besökte oss på mässan kul att även surra blogg.

10 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Trött efter en hård helg....men trevlig kan jag tänka mig.

Och såklart att du blir stolt när din dotter är så duktig, jag skule nog också ha fällt en tår....

Härliga saker...
Må så gott!
Miamaria

vitstil sa...

ja loppisen får man inte missa,det är ju perfekt loppis väder idag,,,det är många som hört av sig om möblerna,,vi får väl se om det blir rusning

Anonym sa...

Ibland är det synd att man bor så långt söderut det går att komma i detta land... man missar härliga mässor och loppisar..

Vända blad sa...

Det låter som att ni hade en jättekul/jobbig helg! Det måste ha varit hur kul som helst att träffa Ernst, han är jättevälkommen hit med sina tips...
Kram Maria

Anonym sa...

Åhhh du!! Den fototapeten skulle vara läcker i vårt relax. Men en gissning är att den inte fästar på betongvägg? Men jag vill HA!!!

Hoppas du får vila dig lite nu efter mässan. Själv har jag lång helg onsdag-söndag!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Jag igen,

Man kan ju undra om jag kan stava? Sorry jag är nog lite trött jag med... Det ska vara "vår" och "fäster"

~Livet i byn

Guldkorn i min vardag! sa...

Härligt att det gick bra md försäljningen efter allt arbete som ni lagt ner.
Lylliga dig som fått tt snack med Ernst.
Förstår väl att du är mallig över din dotter, och då ska man fälla en tår det är ju så roligt när det går bra för ungdomen dom är ju våran framtid.
Kram Ulla-Bella

LantlivsAnette sa...

Jaa..tänk, nu har ni plockat ner allt, packat ihop och summerat helgen, hoppas att det gick bra, man lägger ju ner så mycket tid o pengar på att fara på mässor...
Jag har beställt den där klänningen nu jag också..jag längtar tills den kommer..den var ju superfin, mycket finare i verkligheten...och med halsbandet till som jag köpte hos er..det blir kanon !
ha en skön helg Kram Anette
P.s Ernst, var han vanlig ? trevlig ?eller hade han konstiga ideer..;)

Solsjö - Under en vind sa...

Så kul att få se alla bilder från mässan! Förstår att du är trött!

Ha en skön valborg! Vila och njut! Kram!

Anonym sa...

Hej tjejen!

Kikar in hos dig en kortis innan alla 'måsten' ska utföras idag! :)

Hoppas du får en riktigt skön valborgshelg nu!!
kram ♥