tisdag 8 april 2008

snygg med text



snygg med text
Originally uploaded by handplockat
Idag så bjuder jag på en härlig gunga med fin inristad text på sidorna.... ÅÅH vad jag vill mycket nu vårsolen väckte mej verkligen förra Tisdagen det luktade till och med vår ute. Jag fick ny energi helt enkelt. Jobbet slukar mej denna och kommande veckor men ojojoj vad jag vill G Ö R A saker hemma. Har värsta rensar och gör om iiiiilet nu. Känns som om jag kommer att fylla hela loppis lokalen längtar verkligen till den 20 april. Igår ringde bloggaren Norsidan 25 hon rensar åxå och min sambo låste upp på loppisen så att hon kunde leverara loppis grejs - Bloggaren Vit stil har åxå fina inlämnade saker på Loppisen jag har sneglat på ett djupt vitt smalt avlastningsskåp typ pottskåp för 250:- får se om jag ska slå till. Hur är det med Er där ute brukar ni sälja på loppisar eller shoppar Ni mest?


Finsss blev som glad när jag kollade "handplockats" mail. Där låg ett mail som började så här... Det är Ernst Kirchsteiger jag skulle vilja få kontakt med. Vi bor i ett hyreshus på ....Ernst Kirchsteiger skulle få komma hem till dem och göra om stod det i mailet ... jag vem skulle inte gilla DET.

DET var väl KUL att den som mailade mej trodde att jag har kontakt med Erns Kirchsteiger =) Nog har jag mina kontakter... men där går jag bet! Även om jag gärna skulle vilja ha honom i min telefonlista i mobilen =).

(bild på brevlåda från Junk style)

Jag har en förkärlek till gamla lådor av alla det slag jag funderar på att sälja några på Loppisen, men när jag ser denna bilden så måste jag nog sätta jul på åtminstone EN.

Ha en toppen tisdag här på jobbet har mitt kontor utsikt över butikens lager och just nu vilar mina ögon på en STOR "o"upp packad lastpall med härliga varor från Ib Laursen.... Hur ska jag lyckas att hålla fingrarna ifrån den lastpallen??? (jag har så mycket att göra på kontoret.)

Lyllo de som får dyka ned och packa upp bland de sakerna =)

KRAMEN

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jag är definitivt en sån som nästan bara shoppar...säljer saker ytterst sällan.

Jag har stått & sålt på torget en lördag för många år sedan men det gick väl sådär...Jag har fått mer pengar för sakerna i en Antik & Kuriosa-butik, till och med på Auktion fick jag bättre betalt.

Folk är ju inte beredda att betala så mycket på loppisar, jag är själv en sån som prutar :)

Kram, Jenny

<3

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå så fin gunga...

Ja här håller vi på med allt på samma gång.Målar, tapetserar, snickrar, ja gud vet vart det slutar.

så roligt att sälja en massa saker, för då kan man ju köpa nytt..hihihi..
Kram Pernilla

vitstil sa...

har du kollat kuriren idag? man kan inte tro at det är hos mig just nu!!!!!håller på att flytta för fullt ,3-rummare i markplan med egen altan och liten gräsmatta,,,,så nu får jag ställa ut mina gröna fina trädgårds-möbler,,,och alla rostiga saker HÄRLIGT...ska plocka ihop lite grejor till den 20.

Gårdsromantik sa...

Det var en vacker gunga - precis i min smak!

För flera år sedan sålde jag på arcusloppisen - gamla verktyg var gubbarna som galna i - de betalade vad som helst!

Nuförtiden fyndar jag mest själv men utbudet har ju blivit så mycket mindre - eller så är vi fler som vill ha ;).

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Oj så vacker gunga..kan verkligen förstå du föll för den.
Ja visst är det perfekt att sälja av lite grejer ibland..
kram a-C

vitstil sa...

det blir "landet" för mig, högheden ska bli skönt man är ju en hus människa

lottens vita och gröna sa...

helt sagolik gunga, texten gör ju allt...

hjul ....måste fixa,
vilken kanon idé, ska ta fram min kiviklåda,
tack för tipset! kram lotten

Emma Clara sa...

Nog blir det mest handlat på loppisar....särskilt på sommaren, men har stått och sålt av lite barnsaker för flera år sen....men nu tänkte jag ha en i trädgården till våren.....sättaen liten notis i tidningen...tror på det!!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken ljuvlig gunga!! Den hade gärna fått hänga i min trädgård! Den där lådan med hjul var också en mysig detalj!

Jag har sålt en hel del på tradera...har just nu tagit en paus därifrån....
DEt är kul att både shoppa nytt och att sälja!

Ha det gott, kram!

Maria sa...

Jag shoppar mest på loppisar, men säljer gärna också sådär vartannat år...

Visst var det din väns hem som var i Kuriren denna vecka? Alltså hon som du också har fotat hos och satt ut här på bloggen? Tyckte att jag kände igen endel =)

Unknown sa...

Jaaa vem skulle inte vela ha Ernst K's telefonnummer i sin mobbe? Jag har haft Stefan Sauks privata mobilnummer i min mobbe innan den la av och jag fick lämna in den på lagning. Alla nummer raderades *suck* Hans med... :) Nu är han ju inte lika händig som Ernst, men vad gör väl det....

Du vet "klubben-jag-mötte-Lassie" har haft årsmöte.... *skratt*

Hem och Lycka sa...

Vad smart med hjul på en sån där låda! Och gungan var ju underbar..

Hihi, lustigt med mailet till Ernst, vem vill inte få hem honom.. ;-) kram!

AGENT 77 sa...

wow du visar alltid så mycket fint!!så läckert i butiken,fina växthus!! kram E