lördag 19 april 2008

Lördagsgodis!

Lördags godis! Igår kom två kartonger från skärgårdkonfekt för första gången till jobbet. Min son och dotter packade upp och märkte dem (mamma har ryggskott) men denna gång så pratade de inte alls om barnarbete utan flinka fingrar packade nyfiket upp.... gissa vad de ska gå ned och handla på "byn " i dag!! Men hur sk de kunna välja En G E M E N S A M strut det har jag ingen aaaaning om: Mörk chokladtryffel, Hallon tryffel, Apelsintryffel, Cappuccinotryffel, Mjölkchokladtryffel, Chilitryffel & Jordgubbstryffel.
En strut handgjord tryffel kostar 59:- bör avnjutas blundande =)

Visst är jag härlig (ironisk) igår pratade jag om beach 2008 och volanger runt magen och idag skriver jag om choklad=)Tack och lov är jag liiite bättre idag och solen skiner men jag kan inte jobba i glasbutiken mina steg går i snigelfart så jag skulle inte kunna erbjuda god service. Men tror ni att jag skulle vilja ned på jobbet... Det har anlänt en hel pall från Trend kompaniet / Bloomingville och den är upp packad i butiken... så där är det massor som jag vill köpa hem.

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Hej!

Smakar underbart - kickade in för att kolla loppistiderna.
Typiskt att det var Söndag - nåja det kommer ju fler tillfällen - du spara väl lite åt mig!

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

ja de där strutarna är inte bara fina på utsidan...himmelskt gott inehåll oxå
ha en fin helg'kram A-C

Annas skattkammare sa...

Det ser inte fel ut med choklad! Och jag som också försöker lite halvdant med beach 08.. jaja, en liten chokladbit till kaffet gör väl inte så mycket.. ;-) Kram /Anna

Guldkorn i min vardag! sa...

MMMM fresterska där, förstår om barnen med glädje packade opp godsakerna.
Har du ryggskott nu stackare?
Krya På Dig!
Kram Ulla-Bella

Jenny Oak Fae sa...

Chilitryffel låter ju supergott!!!

Hoppas ryggen blir bättre snart!

Kram, Jenny

<3

Mjuka sa...

De är ljuvliga de där!
kram
malin

LantlivsAnette sa...

Åhh du..choklad är som medecin, ta några bitar och det känns så härligt..hii..hii..
Rackarns att du har fått ryggskott..inte bra, hoppas att det har släppt nu.
Vet du, jag funderar på att åka och titta på mässan nästa helg,är du där och jobbar ?jag måste ju bara komma till er monter och kolla in allt vackert..
Kram Anette

Kamomilla sa...

Ser helt härligt ut! :)

MiaMaria sa...

Mums!

Skulle sitta fint med en sån strut för krop och själ!

Ha det så gott!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Mmm...låter gott!!

Hoppas att du nu är helt återställd och att du haft en skön helg! Kram!

Unknown sa...

Mmmm...gott!!
:-)
Jag skulle inte klara av att ta emot sådana där leveranser utan att äta ihjäl mig.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Beas sa...

Mums, mums...den med apelsin är galet god! :-)

Tur jag kör "slanka linjen" jag med nu.

Pustar Bea