söndag 11 september 2011

Summerar gårdagen

Oj vilken fin familjelördag det blev igår!
Min svåger sköt en björn... det är ju inget speciellt FINT men hela lördagen blev fin
Vi fyllde bilen (pappa följde med ) bästa vännerna körde bakom!
åkte och tittade på Björnen, fick träffa HELA Uffes familj krama på svärmor som fyller år IDAG
Grattis Svärmora (lätt att minnas hennes datum 11 september)
Svärmor fick ett snyggt sopset från Iris hantverk som vi har på Interiör & Design hon älskar det som vi har hemma så vår Son Insisterade på att hon skulle få ett eget set!

Efter Björnturen blev det hemma mys nån timme och sedan bar det av till Piteå skärgård..
Där Ola och Maja har sin stuga i Borgarudden
 (Ola är min pappas tvillingbror och de så nära extraföräldrar man kan komma)
Där blev det trerätters middag på nya uppbyggnaden under stearinljusens sken !
Huvudrätten var Pizza tror minsann de flirtade en hel del med våra barn...
Vi satt där eftermiddag och kvällen... och himmel så mysigt vi pratade om allt mellan himmel och jord... vår dotter läser om 2:a världskriget så hon fick en hel del fakta från dem som var barn då !
Vi fick träffa min och makens familjer på samma dag och hela dagen blev så stört skön ... ingen TV eller dator.. vi fick "vara" med våra barn hela dagen
Lyxigt och HÖG mysfaktor på hela dagen!

Äntligen Nya serien från fina GreenGate har kommit till butiken nu ... ojojoj
det tar en stund att bara gå igenom ALLT. Stor generös te kopp dekoren finns även på två olika lattemuggar!

Hela Serien är varm klassisk och ja jag kan inte säga annat än Hemtrevlig!
En "kollega" på facebook skrev (hon har blomsteraffär här på byn)
att hon inhandlat glögg och de första klapparna!
vi har helt crazy plockat fram dessa tags och GreenGates fina omslagspapper (inte Juliga men blir fina paket)



Idag är det söndag och detta "olycksdatum 11 september" fyller alltså min svärmor år och detta datum hittade min man och jag varann... för gulp 18 ? eller är det 19år sedan... hjälp jag måste kolla det närmare... så körde Uffe hem mej från byns hotell, vi surrade en stund i bilen och två dagar senare stod han med en Eternell i näven på min bro och undrade om vi skulle se !!!!
F O T B O L L ? !  på Tvn en stund!!!
 (ingen falsk marknadsföringdär inte! han sa redan den kvällen - Om vi ska börja umgås är det nog lika bra att du vet att jag ser en hel del SPORT på TV!
Så vi dividerar i bland om det är den 11 eller den 13 september som är "VÅRAN" dag...
för enkelhetens skull vi firar bägge datumen!

Tack skäggiga du för att du delar vardagen med mej !

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

ja det är ofattbart att några människor kan göra så onda handlingar!!! Synd att din butik ligger så långt bort, vill så gärna besöka den. Kram Johanna

Handplockat sa...

kram på dej med Johanna =)

Butiken Handplockat sa...

Förtydligar det där med björnen... Vi har björnexplotion här björnarna har attakerat altandörrar jagat katter och går genom elstängsel så vi känner oss lite otrygga när björnarna är många och orädda !

Mel's Designs from the Cabin sa...

Pretty pictures on your blog...your summer garden is delightful with all the reds...they really pop off those shelves...I love red...in our cabin...brown and red go well together...Mel's Designs from the Cabin enjoys your blog....Mel