tisdag 8 februari 2011

Blå blå stunder ?


När jag funderar på mässorna jag besökt, så finns flera gemensamma nämnare!
som den målarmästardotter jag är så tänker jag ofta på färger / Kulörer!
Pasteller jaa överallt i montrarna och en annan gemensam nämnare det blåa återtåget!!!!
VISST ÄR VÄSKAN SNYYYYYGGG!!!
GreenGate hade en hel avdelning med Blått, vi shoppade hem en hel del. Snyggt till vitt grått och här i kombination med det beiga och bruna med!
Denna muggen gillade jag med mönster på insidan =)

Blått är fint i kök & Badrum tycker jag OCH UTOMHUS!!!
Men det är en hel del som har svårt för blått. Min Pappa och hans tvillingbror tex
själv jag har svårt för den gula färgen så det är väl tur att smaken är som baken...
 
Ingen nyhet för er som följer min blogg ... en av mina arcilleshälar   Kannor... jag går ju igång på kannor!!! tror att det beror på att min mamma använde dem till allt (hon vispade plättsmeten direkt i kannan mm)
sommrigt och köksfräscha var dessa blå godingar tyckte jag.

Jag har tidigare bloggat om Greengates blå influenser HÄR

Är du redo för det Blå återtåget?

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Oh härligt med blått framåt sommaren våren.

Bra med grötpåsarna, åker nog ner och hämtar dem sedan för jag vill gärna prova.

Fotar och lägger ut Chill har laddat hem produktbilderna på det som fanns...

~Ingrid

Anonym sa...

Absolut, jag är redo. Jag älskar blått! :-))
Har precis som du mycket svårt för gult.

Vi har gammaldags mönstrad blå tapet i köket till vit pärlspont, vit köksinredning och vedspis. Så fiiint!

Du har föresten en jättefin blogg. :-))

Ha en bra dag och kram. ♥
/Heléne

Två systrar sa...

Visst var det snyggt! Vi funderar på att ta in det blå vi med! Det kommer aldrig bli omordent heller..så klassiskt! Kram C&M

Två systrar sa...

Vi har länkat dig så vi kan följa din fina blogg! Du får gärna göra detsamma så kan vi inspirera varandra i fortsättningen! :-) Kram C, Nu ska jag plocka fram en massa foton till SVT som de ska använda i den dokumentärserie som jag ska vara med i till hösten, du kanläsa om det under rubriken repotage om du inte redan gjort det :-) Kram kram / C

LantlivsAnette sa...

Ohhh vilka fina muggar med text på..finns de i en annan färg, har har du en som är som far din..blått..no..no..
Snyggt hos andra..men jaa jag vet inte varför, men inte hos mig..
Men muggarna i grått eller rött, fanns det ??
Kraaam Anette

Anonym sa...

Blått och vitt är en oslagen kombination. Och så trendigt mitt kök helt plötsligt blev ;)