onsdag 14 mars 2012

Har ni åxå upptäckt?

GOD morgon !
eller kanske jag ska säga fortfarande Natt?
Vaknade innan fyra denna morgon och känner mej utvilad!
så det var bara att krypa upp i morgonrocken och söka inspirationen på nätet!
Det är så TYPISKT på något vis så hamnar jag på RECEPT
(går på kur sedan flera veckor)
hur bra är det att sitta och se halv 8 hos mej ...
Leila på landet (repris nu) hennes bästa tycker jag.
och ALLA andra matlagningsprogram!
Igår ramlade jag in på bloggen Underbara Clara
en stor bloggprofil i Sverige
I somras så åt P3 frukost hos henne!
jag minns det programmet väl, hon mixar bloggande om livet med recept.
som detta!
Världsgott chaite att värma sig med efter en frisk vårvinterpromenad.
10 kryddnejlikor
5 kanelstänger
1 tsk kardemummakärnor
1 bit torkad ingefära
1 liter vatten
4 msk Earl Grey teblad
4 dl fetmjölk
Råsocker efter tycke och smak
Låt kryddorna och vattnet koka upp. Lägg i tebladen och låt dra i tio minuter. Sila bort kryddorna. Värm och vispa mjölken till ett skum. Häll te och mjölk i glaset och söta eventuellt med lite råsocker. Pudra över kanel.
Henns färgval och bilder gillar jag
mönster och prickar ;)
Jag hoppas att ni åxå njuter av och har upptäckt
Nu blir det en Tekopp jag älskar ChillNorways Te har beställt mera till butiken och hoppas det kommer snart!

God morgon på ER

Inga kommentarer: