tisdag 20 mars 2012

Ja vad vore man utan "sockertrollen" ?

Det är en stund sedan hon sprang om kring i rosa hängselbrallor utan tröja under (kan själv) 
 med pippilotter i håret! Men ögonen är de samma stora och generösa!
Denna Gullhumla fyller 16år i morgon, går ut nian denna vår!
(det var ju nyss jag gick ut nian själv ;) )

Tiden går Maja fyller år precis en månad innan mormor....
Min mamma skulle ha fyllt 80år om en månad (och en dag)
igårkväll kom jag på mej själv... satt uppkrupen i soffan med benen uppdragna under mej, med armbågen mot soffarmstödet  pekfingret och tummen under hakan och långfingret om hakans översida
och då slog det mej
Men nu sitter jag precis som mamma brukar göra!
Ibland kommer jag på mig att vissa saker finns där... nu mera, än tidigare - modersarvet!
(annars är jag mest lik min pappa, i det mesta men vissa saker helt klart Mamma)

Hon fatts mej !

Sedan har vi vårt yngsta barn ;)
Jag BRUKAR inte köpa SVENSK DAMTIDNING ;)
Men denna vecka tycker jag alla ska göra det ;)
och då är det inte lilla Estelle utan något MYCKET snyggare.
Vår son är med på mingelbilderna för Stockholms galapremiären
för filmen Isdraken

Stolt jag ? Bara hur mycket som helst!
nu ska jag slå in paket till vår blivande sextonåring
HA DET BÄST

1 kommentar:

Ingrid sa...

Grattis fina Maja :0)

Nog blir man allt lite stolt över Hampus alltid. Ska köpa tidningen i morgon så jag får kika ordentligt.

Moderarvet, jo nog finns det där fast man inte trodde det när man var liten. Jag är också mest lik pappa i sättet men det är väl en blandning.

~Ingrid