måndag 15 september 2008

Fler njutningsbilder

Nytt på Koffert sedan sist jag var in där var det vita växthuset
På långsidan utna för växthuset var det grön betong och grodor som gällde.
På kortsidan stod två mkt gamla vitrinskåp som butiksinnehavarna hade fynda på en vinda i sthlm skåpen har en historia från en gammal sybehörs affär, i skåpen säljer de keramik från härliga Anna keramik som jag har bloggat om tidigare....
Väl inne i växthuset så är det förståss trädgårdstema, mums! här finns även böcker =)
Posted by Picasa På kortsidan berdvid vitrinskåpen står Zinkbordet som tål massor med ruskväder utomhus.. det är nämligen helt i zink.. vi har Ett (jag hittade ett ej upp packat på lagret igår därför her vi ett vkvar det tog slut direkt i sommras) Gillar det skarpt jag har ett utanför bagarstugan hemma.
Himmel jag har sovit lite denna helg jag vakande pling kl 01.00 natten mot söndag... på lördagmorgon togs beslutet att vi ska öppna en sk "Jul butik" i år med =) vi har en helmysig lokal tvärs över gatan från vår vanliga butik.. och nu ska det bullas upp där i år igen .... Hur kul som helst och massor med jobb men i pår har vi liiite mera tid på oss att ställa iordning.
Jag vaknade mitt i natten och kunde inte somna om så jag kröp upp i soffan med leverantörskatalogerna. Nu måste vi kompleterings shoppa då vi har 90kvm till att sälja på nov-dec ... Det är hur kul som helst att göra inköp och jag fick sådan arbetsro där mitt i natten.
Sedan kröp jag ned till sonen (som sökt sig till "storsängen") kl 6.00 efter jag skickat iväg maken på jakt halv fem ;) dåå efter några timmars planerande och shopping somnade jag minsann bredvid sonen.
Nu ska jag skicka beställningarna och beställa tapeter till "Tomte Bodan"
Ha en toppen måndag alla goa besökare.

3 kommentarer:

Skatan sa...

God morgon! Härliga bilder. Gillar de där spännande vitrinskåpen från sybehörsaffärn...krypa ned i sängen hos ett sovande litet pyre är inte fy skam :)

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

kustnära sa...

Härlig butik det där, man kan inte missa den när man är i "storstan"...
Hoppas du fick några timmars sömn bredvid sonen efter alla inköpsplaner i natt. Tänk hur man fungerar när det är mycket runt omkring och man kan vakna mitt i natten och absolut inte somna om förrän man gått igenom allt flera varv. Sedan blir det bara mer o mer tills det är lika bra att stiga upp en stund. Vá mysigt att få så mycket extrayta inför julen så det kan planeras och dukas upp allt fint ni beställt. Blir sugen att styra kosan norrut för att se vars ni håller hus.
Há en fortsatt bra dag, kram

Mjuka sa...

Åh de där vitrinskåpen får gärna flytta hem till mig, jättefina!! Vilken inspiration"
kramkram M