lördag 6 september 2008

Sias upp-pack i frihamnen + Trädäck

I tordags började vår formex/inköpshelg hos Sia Lustgården ute i Frihamnen har de sitt Showroom. Där vi även blev bjudna på lunch... Döm av min förvåning när en stor pall med varor redan dök upp igår fredag.

Vi hann packa upp allt igår ( de stackars Julsakerna som kom redan nu får snällt vänta på hyllan ett tag till =)... men tidigt i morse flög jag ned till stockhom och det var så skönt att alla var Sååå effektiva och vi fick undan pallen innan jag åkte.

Allt detta Gröna kommer till "huset" jag storm gillar verkligen Sias växter. Dessa saker kommer hem med Jul ordern.

Här handlade kollegan till glasbutiken (hon syns i spegeln=) )

Posted by PicasaJul Sia har flera julavdelningar här skymtar en del av den röda Julen. (kommer att visa mer bilder från Sia Sedan)

Nu måste ni bara få se! OBS "rörigt runtomkring" men vi är INTE färdigabilder.. Himmel vad jag har surrat om trädäck hela sommaren i bloggen nu börjar det hela ta form...
Smalare träpassage på kortsidan av huset som leder till det stora däcket under häggen på baksidan. Ni skymtar trappen upp på däcket längst till vänster.Gråsten närmast huset och lilla däcket som ska bli själva "Utomhusköksdelen" med grill och porslinsdiskho =) Hmm kolla linslusen "Fransson" han ska alltid vara med... Men förutom Katten, Kolla vad familjen gjorde förra helgen när jag var på Formex! jag sa i förbifarten att vi kanske borde göra en stengång förbi burspråket, som knyterihop det hela från grusgången på innergården... VOALAAA så hade de gjort det medans jag var i sthlm ... PÖSS! det är sånt som får en att nynna saker till sin man ... Om du var en blomma och jag var en kooo skulle ja äta upp dej för du är så gooo. Framför det lilla däcket ska vi bygga köks delen som sedan avslutas med en jättetrådrulle som antingen skall fungera som storparasoll hållare eller markfäste för härsjestör vilken vi fäster segeltaket i.... hänger du med i mina beskrivningar?

Imorgon mera formex och min lilla "franska shabby hörna" på gatsten i trädgården kan det vara nåt?

4 kommentarer:

vitstil sa...

oj så mycke fint du fotat på mässan,,,vita muggar med änglar på VILL HA,,,,kul att se erat trädgårdsprojekt verkar va helt i min smak me,,,så FINT kram

LantlivsAnette sa...

Ohhh himmel !!
Vad fint du har det hemma..trädäcket och allt..
Och vad fint hos Sia..
Ha det så bra i S-holm..
Kram Anette

Anonym sa...

Jo då, jag hänger med i dina beskrivningar...och blir avundsjuk på allt det fina ni fixar! Hos oss händer ingenting ...trots att huvudet nästan sprängs av idéer och projekt! =) Önskar att du bodde lite närmare så man kunde åka förbi och tjuvkika på riktigt..Kram från Kristine

Krusidull sa...

Vilken fart o fläkt det är runt dig,härligt.
Spännande att få se vad som gäller för denna jul, är ju inte långt borta trots allt.
Så fint och smart med gången runt huset som knyter ihop det.
Kramelikram
Krusidullan