söndag 7 september 2008

Fortsättning på Trädgårdsvisningen & Formex

Madame stolz monterbilder... klicka på bilderna så ser ni dem i större format...
Just nu varvas det för tredje dagen här på bloggen mellan Formex och vår trädgård .. jag hoppas att ni inte ledsnar...

Här är det Jul i On Interiörs monter =)

Här handlade kollegan till Glasbutiken

Suddig bild från Ib Laursen de har en stor härlig monter med "sälj" på utsidan och insidan av montern.

Här är en bild som eg skulle varit med i gårdagens blogg inlägg, en sk "Innan bild" på platsen där utomhusköket tar form .. här ser ni trådrullen jag beskerv igår, på den liggen en bit cykelslang och tälj flisor, min man och som och en kompis till sonen hade just gjort slangbellor när jag fotade... så här såg det alltså ut innan trädäcken var påbörjade på kortsidan av huset.Posted by Picasa

Vi har en liten hörna som ska få den där "Jeanne d´Arc Living" känslan, hemma på vår gård

Där har våra "plättar i luften" haft sommarlov (nu ska de få flytta in igen de nalkas frost....)


På bordet samsas diverse saker... och under bordet där min man har laggt en rundel med gatsten, växer det mellan stenarna vallmo.. här är zinken blandat med rostigt och patina och humlen och vallmon gör att det ser vildvuxet ut... men jag vill ha det så. Här ska det vara patina.

På en ventil har jag ställt en plättar i luften i en vit krona på fat från Silkflower, här syns det att utemöbeln inte ännu är lagad , den följde med husetoch består av en soffa en stol och ett bord.

Redan Söndag ikväll kommer jag hem efter min Stockholms helg med kusinträff. Imorgon har vi en ny arbetsvecka igen.. med fler varor från formex. Njut av söndagen.

5 kommentarer:

Kari sa...

Neida, jeg blir ikke lei av å se på dine fine bilder. Fortsett med å vise fram, du er en stor inspirasjon for meg. Hilsen fra Kari i Norge

Leamarlené sa...

oj oj, så fint du har det. Finns inga ord för dessa fina bilder.
:) Marlene

Skatan sa...

Härliga bilder! Jasså du låter din plättar husera utomhus om sommaren...och de gillar det?

Önskar en skön söndag från ett soligt och klart Umeå.

kram.

Katarina sa...

Underbart att se dina bilder , ler*
Hej förresten , hihi*
Så snyggt det blir med trädäcket, jisses. Skall bli jätteskoj o se hur ni bygger ert ute kök , vi är oxå inne ( ute ) på att göra ett på bryggan. ler*

Ha en toppenvecka !
Kram
Katta

Anonym sa...

Hejsan hejsan.
Du har alltid så underbara bilder och bjuder på massor med inspiration.
Som jag förstår har du en butik. men vad heter den och var ligger den??
Ha det gott!
Karin