måndag 8 september 2008

Njut järn och klurig blandning

Som jag har Surrat om snygga bak och muffins formar.... i B-Hallen så hittade vi minsann företaget Kala:s Får:m något för mej och vi shoppade loss

I denna monter köpte vi något som vi är så exalterade över men jag ska inte avslöja det förrän de kommer till butiken jaaag läääängtar...

Mitt emot Kalasforms monter var Skeppshults monter Gjutjärn blev Njutjärn i händerna på Ernst

citerat från Aftonbladets intervju

Ernst kommer från Degerfors. Hans pappa, mamma och bröder jobbade alla på stadens järnverk, men Ernst ville inte.
– Farsan uppe i himlen har koll nu och tänker ”mmmm, vad var det jag sa lillgrabben, nu har du också torskat dit på järnet”.
Och mer design ska det bli hoppas Ernst.
– Jag har bara börjat – nu är jag sugen på textil och har redan fått förfrågningar. Tapet vore skitkul, att få komma loss med färger. Men det får bli i mån av tid, jag jobbar redan som en galning.
Ylva Niklasson

Foto: STEFAN JERREVÅNG Aftonbladet
På formexmässans första dag Torsdagen var Ernst på mässan och lanserade sin egendesignade serie för Skeppshult. vi besökte inte montern då utan på Fredagen. Tänk jag föll handlöst för sakerna redan innan jag visste att de var Ernst design!
Jag tror faktiskt att flasköppnaren som ser ut som en gammal nyckel blir årets julklapp till herrarna... topppen present till pappor , sambos, äktamän och hemliga filurer... Ernst serie består av en vitlöksriv, lasagneform, smörkniv och flasköppnare. alla dessa snart i en butik nära dej =)
Denna underbara ljusstake som är vändbar köpte vi åxå Designad av Torkel Dahlstedt
Idag är det snabba kast, kan inte låta bli att visa Sias nya Jul Serie vad tyx?
Snabba kast? från jul till Trädgården igen. Jag visade inte i gårdagens inlägg "golvet" på lilla shabbiga trädgårdshörnan så jag tänkte att ni skulle få se det med =)
Jag har haft en UNDERBAR helg med mina Mostrar och kusiner, Den där "Vi känslan" är otrolig och det bara bubblar barndoms minnen från Kåbdalis inom mej idag... mer om detta i morgon.
Ny arbetsvecka - nya varor En salig blandning av teman idag kul att ni står ut=)Posted by Picasa

7 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Härlig monter det var det där.. stannade oxå till där och kikade!!

fina bilder!

ha en fin vecka
kram A-C

Åsa sa...

Vilken härlig trädgårdsgrupp. Skulle passa utmärkt hos mig! Roligt att du tittade in hos mig- visst är det så att man hittar massor med mysiga länkar på nätet! / kram åsa

Gnistrande snö sa...

Underbar liten trädgårdshörna, 'golvet' var jättefint. Så vill jag också ha :-)

Nyfiken på vad det är som ni har tagit hem till butiken, du berättar väl sen så att vi som bor långt bort får veta :-)

Kram

anna k. sa...

Jag "sparade mina fötter" i år så det var verkligen kul att få kika in hos dig och se alla bilder från Formex!

junhe sa...

är dt kakformar som är mönstrade? köpte sådana till min lillasyster som är bagare och har allt vad gäller bakning osv =) ha en bra tisdag/ kram junhe

♥ Fyra årstider sa...

Älskar Sia tomtarna, åååå vad jag längtar till jul.
Kram Lotta

Anonym sa...

encroaching software watermarks brown current evenly intervenes collins mali masie urgency
lolikneri havaqatsu