tisdag 18 maj 2010

Grönskan exploderar utomhus nu!

Vi har verkligen värmebölja nu och grönskan exploderar. Om det fortsätter såhär så kommer vi att hinna se häggen på baksidan slå ut i blom innan vi åker på välbehövd semester i slutet på nästa vecka... Häggens blommor har vi missat de tre senaste åren men kanske får jag vakna och kika ut genom fönstret och se hela häggen full med vita blommor....
bild Dave Coote
Vilken dag det blev idag när jag denna morgon skulle möta en resande på butiken handplockat så hade värmeväxlaren fått frispel DET VAR SÅ VARMT i butiken... och där skulle jag köpa in JULGARDINER!!!! i VÄRMEN!!! Föga inspirerande. När gardinerna var inköpta öppnade jag butiken en timma tidigare så att vi kunde ha dörrarna öppna och få in lite LUFT!

Sedan har eftermiddagen varit fulltecknad det är så kul DET ÄR mycket på "G" i vår by hoppas alla planer går i lås för alla som är i planerings stadiet =)

I skrivande stund står maken och målar ett plank vitt. Förra vårens skugg plank till våra dvärgvädurs kaniner.. nu har kaninerna fått ny plats här på gården och vips ska vi göra något annat av planket.... själv har trötter intagit min kropp jag undrar om det är den omtalade pollenallergin? eller kanske det att det blev en kort natt.... det är ju så mycket man vill göra nu när det är vår och kvällarna är ljusa... jag har som inte tid och ro att gå och lägga mej =) så det kanske är därför trötter hälsar på redan nu kl åtta.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Har mailat dem och bett dem ändra det om vikten. Men de är ju sega, så det lär väl aldrig hända under min livstid ;0)

Visstär det häftigt med grönskan, hur fort har det inte gått!

~Livet i byn

kardemumma sa...

Underbara söta du! Vart bär det hän.....????
Handdukarna kommer från Krasn.....ju du vet det krångliga namnet med dom söta sakerna ;)
Ha det bäst!
Carina