måndag 17 maj 2010

Härliga dagar denna låååång helg!

Hög mysfaktor på helgen som passerat!
oj vad jag har laddat batterierna!
Jag har fixat lite med en "serverings hörna" på trädäcket..
På smala trähyllan har vissa godingar fått sommarlov och flyttat ut...STORAGE korgen i zink (HP = butiken handplocklat) rea servetter i den korgen röda och blå med vita stjärnor på (Åhlens) vit bringare med stjärna på (Mio rea förra sommaren tack Eva-L8 för att du tänkte på mej) vit burk med lock med texten Kakor (HP) går att ha utomhus då den har en gummilist under locket så den blir luft tät ;)
Vi satte upp två hyllplan som vitmålats med BECKERS så klart! Den övre dubbelt så bred då den även fungerar som tak till den undre smalare hyllan!
Under smala hyllan, knoppbräda 169:- (HP) (den har vi i sovrummet med, och hänger upp Jeans i hälorna på krokarna - denna knoppbräda skulle jag kunna ha ÖVER ALLT)
Hjärta och lykta (HP)
Griffeltavla... ( kul att texta nått vasst vid serverings bordet) Vit brödkorg tål att hänga utomhus;) och samma lykta som tidigare fast högre modell! (allt från HP)
Röd lykta har jag fått av min faster Maja !
Zinkburk med glas sidor en födelsedagspresent från Anneli för säkert 10 år sedan ;) hänger fortfarande med! Toppen tål utomhusväder...
Korg och blå krukpåse med vita prickar (HP) där i ska vi sedan ha en kruka med gräslök .... praktiskt att ha den vid serveringsbordet och sedan ska jag knyta fast en sax i ytterkorgen då får man garnera maten själv ;) Oj nu längtar jag till Midsommar afton !
Ett nytt bord i vitmålad plåt från butiken Handplockat så klart....
Bordet är långsmalt så det kommer att få jobba som sideboard och "serverings bord" i sommar!
Vi har ju inget tak på trädäcket så det är bra med saker som tål regn och rusk ... inte för att det regnar och ruskar någonsin i Älvsbyn men även solen har ju fläckar ;)
Nu är långhelgen över och jag undrar om vi egentligen fått någon ordning på gården! det ser värre ut än någonsin nu när vi inte hann bli färdiga men det finns ju kvällar!
idag börjar SISTA hela arbetsveckan innan semestern känns helt;) okej faktiskt!

5 kommentarer:

Miri sa...

I'm not able to understand what you have written but I love what I see ;)
Especially the storage basket is great!

Greatings from Germany,
Miriam

Anonym sa...

Hi there!
U got a grate little cottage!
I luv the nordish living!
Maby u can do a little comercial for my Blog, for the nordish people =)
Lovely Greetings from Germany!

Anette sa...

Åh så fint du har gjort!! Nu blev jag verkligen sugen att göra likadant!! Har inte heller tak över våran terass men det var många bra tips hos dig=)

Kraaaaam/Anette

Västbacken sa...

Så fint du gjort och vilken värme vi har :)När skulle ni åka på semester? Se till att vila ordentligt för det behöver du.

Kram

Ingrid sa...

Men OJ så fint, nu myser ni rejält där ute kan jag tänka mig.

Har du kikat in på Cambridgekurens hemsida något nyligen? Såg just att jag är en av finalisterna till Årets Canmbridgekvinna...

Utan dig hade det inte varit möjligt alls ;0) TACK!!!

~Livet i byn