lördag 22 maj 2010

Ljuskronan på plats

Pingstafton idag så det passar sig väl att säga GLAD PINGST
På butiken handplockat har vi laddat med flera olika gåbortisar =) tips till alla som ska bort och äta på "annan adress"

Nu har vi hängt upp ljuskronan (sia) i häggen som bildar en härligt TAK på trädäcket (Till höger långt bak skymtar det vita planket med en massa bråte nu ska där fixas och ordnas så det kan bli en planteringshörna har jag tänkt ;) Planket har tidigare varit våra dvärgvädurskaniners vindskydd men nu har de flyttat upp till vårt skogsbryn =) så i veckan har maken målat planket vitt (han vet inte men han ska faktiskt få ;) bygga två vinklar till)

Nova vill vara med!

Om man inte vet om man ska skaffa Hund eller katt prova en RAGDOLL det är en katt som VILL VARA MED följer oss vart vi än går och man kan lära dem en hel del trix åxå Jag väntar på mina provsvar om allergi och om det nu INTE är katt så blir det en Ragdoll till på vår adress ;)

Häggen har börjat slå ut DET ÄR TIDIGT i torsdags kom de första blommorna.... det doftar ljuvligt att sitta vid bordet där vi har häggen som tak vill jag lova!

På denna sida av trädäcket har inte blommorna hunnit lika långt ;)
här i Norr brukar Häggen blomma lagom till barnens skolavslutning (ca 6-10 juni) men värmeböljan vi har nu, sedan en vecka tillbaka har fått grönskan att explodera =)

Idag kl 12 får vi ett SMS med en adress dit jag och maken ska ta oss till, vi vet att det behövs "ombyte till kvällen" kanske utgång och sova borta saker... vi har fått infon att vi beräknas vara hemma kl 14 i morgon =) Mer än så vet vi inte så nu ska vi packa "helg väskan"
Det är REVYN som har Avslutning med överrasknings helg

KULIT

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ser ut som ni har mer sommar än vi, kan det vara så? Här är häggen inte fullt utslagen ibland ännu.

Jag tar med CLEANS nya doft i dag om du kikar förbi får du dofta lite.

En raggdoll ska jag ha framöver *stampar med foten*!! Håller tummarna för att det inte är något med din allergi...

~Livet i byn