torsdag 13 maj 2010

JAG ÄLSKAR NEW England STILEN del 1

Jag tycker det är så FRÄSCHT... men ni har väl ledsnat på mitt "det är så krispigt snyggt med New England / marina eller rätt och slätt den sommriga röd vit blåa stilen" men det kan inte hjälpas... jag gillar ju den stilen ;)
Här har jag mixat i hop lite av de färgerna på butiken Handplockat.. det blir nog denna stilen på trädäcket hemma hos oss i år... Idag ska vi plockafram möblerna på däcket Jag har vaknat onödigt tidigt och än så länge lyser solen med sin frånvaro!
Igår slutade vi på kontoren kl 13 så jag hade planerat att "blåsa in" till stan för att ta en närmare titt på trädgårdsmöbler till trädäcket... vi behöver ingen mat sitt grupp men vi spanar efter en soff möbelgrupp MEN utbudet de senaste åren har bara handlat om SVARTA FYRKANTIGA LÅGA SOFF GRUPPER och det är ju som inte riktigt "jag", snyggt hos andra men jag ser inte att en sådan grupp skulle stortrivas hos oss.... (eller var det så att vi inte skulle trivas ;) med den )
kolla in bilden ovan en grymt snygg serie från KWA
Tur att vi inte Behöver någon matsittargrupp för denna råsnygga serie är lite "off" vår prisklass om jag säger som så... men två stolar skulle passa finfint till våran mat ätar avdelning på Trädäcket! såg dessa live igår mitt hjärta slog då en piruett i bröstet då ögonen fick vila på dem.

På våran bro står en utomhusfärgmålad kyrkbänk som vi köpte på blocket för några år sedan.. den kommer från en kyrka i Tornedalen och förra ägaren hade målat den med vit utomhus färg
Igår kom jag på att den kanske ska få flytta ut på trädäcket vi ska nog testa det idag =) på DEN skulle det bli "rätt look" med flera av Handplockats kuddar - som jag har radat upp på en hylla i butiken.

Min pappa ska köpa nya trädgårdsmöbler till sin Balkong så han slog följe med mej i går när jag skulle på spanar runda... jag hittade en "grupp" som jag verkligen gillade på EM i Piteå en tre soffa och två fåtöljer med hög rygg som ser ut som vanlig rotting men det var svarta sitt dynor på den... jag ska grunna lite på den man kan ju klä om dem i anna färg!.
Hua vilka sommarvibbar jag fick när vi gick runt bland alla trädgårdsmöbler igår, och nu när jag vaknat så tidigt och alla sover slog jag på TV medans jag bloggar då gör ju inte sommarlängtan sig mindre påmind när det är ALLA VI BARN I BULLERBYN på TVn ;)
kolivipp kollivipp på ER
Hoppas att ni alla får vara lediga i dag!
ÅÅH NUU tittar solen fram hääärligt!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Godmorgon från soliga Mallorca,

Sista dagen, snart kommer jag hem. Hoppas ni har en fin helgdag och att du passar på att vila ut.

Syns snart!

~Livet i byn

Ps. Hörde att det skulle bli 21 C på lördag hemma...Ds.

Ingrid sa...

Halloj igen,

Men nu syns väl bilderna? Hade gjort en lite tabbe när jag lade in dem. Sorry!

Köpt CLEAN parfymen innan jag åkte. Den har inte synts till alls här nere varken i butiker eller på flygplatsen. Jag tar med den på jobbet så du får sniffa :0)

~Livet i byn

Veronica sa...

Hejsan!

De vita stolarna var verkligen supersnygga! Inte tröttnar vi väl på det krispiga New England pratet heller.. det är bara trevligt!

Trevlig helg!
Kram Veronica