tisdag 4 maj 2010

Ikväll ska vi fira =)

Det är inte varje dag man får fira 156år ;) Min snygga Pappa (Tänk AlfonsÅbergs Pappa men sedan 20 år tillbaka utan pipa!) och hans Tvillingbror... De är en äggs tvillingar och faktiskt väldigt lika ;) fyller 78år var idag!
Så i kväll blir det mysmiddag i torrfuratimmringen på "Oldway seven"

Vi ska stå för tårtan MEN jag Hinner inte baka den traditionella PUNCHTÅRTAN som jag brukar göra åt dem så det blir lingon /"vuxensmak" hälsinge tårta från Uddens hembageri idag.

I söndags när vi hälsade på våra kompisar som har Cafe i vändträsk hade Lena bakat ur Leilas nya bok One more slice.... jag tycker verkligen om Leila.. Jag är inge Bagerska men hon inspirerar så;) sedan vet ni som följer denna blogg att ofta så gillar vi samma "saker Leila och jag;) har bloggat om detta flera gånger!

Bilder idag från Leilas nya bok som jag har köpt in till vår butik!!! den anländer till våran leverantör om TRE dagar och där efter skickas den till oss.. då den är nog inte här förrän om en vecka lite drygt!

Jag vill ju ha den själv NUUUU!!!!

Jag storm gillar den Amerikanska stilen / New England så denna tårta /paj tog faktsikt andan ur mej, jag bara satt där på Lenas Cafe bläddrandes i boken och utbrast

- ÅÅÅååååh! när jag såg denna bild!

Boken är fantastisk och den dinns snart soam sagt i vår butik !

Idag ska vi försöka hinna med att packa upp massa nytt som anlänt!

Om tre veckor idag bär det av till huvudstaden (ska på kurs) efter den kursen börjar min Semester... hela familjen är verkligen "vårtrötta" och till helgen ska vi vara utomhus så vi får lite ny kraft... tänk det är bara tisdag och jag fantiserar redan om kommande helg det är lite olikt mej. Men i kväll ska vi fira två snyggingar och det blir kulit!

1 kommentar:

Märtha Stina sa...

Hej!
Hittade av en händelse din blogg och tycker att den är väldigt fin och intressant, därför har jag en utmärkelse till dig (Beautiful Blogger Award) som du kan hämta på min blogg http://marthastina.blogspot.com/

Tack för en trevlig och inspirerande blogg

Med vänlig hälsning
Märtha Stina