måndag 29 november 2010

Men vilken måndag!

Minns ni den gamla Marabuo reklamen Mmmmm...
Idag var det  M M M = Måndags morgon mys trots att vi försov oss liiite.....

Jag tände för första gången den Otroliga lyktan ... puls och värme .. så fin!
sirlig och ståtlig *suck*den finns på Handplockat ;)
 
Min mamma fick som liten sitta och sprätta lös knappar från kläder som skulle bli matt trasor... hon sparade dem när jag var liten och även mina barn... har sorterat (som sysselsättning när man inte hade något att gööööööra) sedan brukade min mamma berätta för mej eller sina barnbarn att den här blommiga röda knappen hade jag i en röd sommarklänning eller den här satt i gammelmorfars kofta...
Jag tror att detta gör att jag har en förkärlek för knappar.....
För mej är denna knappängel med blanka vita knappar bland det snyggaste jag har köpt in till butiken den här hösten......
Sedan får alla andra hängande stående adventsstjärnor ursäkta! men den här julgranstoppsstjärna är det absolut snyggaste EVER... den använder jag redan nu som just det Advents stjärna!!!!
Små högblanka vita knappar syns inte så bra när jag fotat i motljus

HörNininiii på tal om KNAPPAR och min kärlek till knappar så är det
SVERIGE premiär idag!!! I Luleå butiken....Minns ni dessa knappar
kolla in HÄR!!!!
De finns för första gången i Sverige idag i Luleå Butiken.....
Suck de är UNDERBARA!!!!!

Får man säga ÄNTLIGEN MÅNDAG?????
idag är det för mej fyrtiosjättedagen PÅ RAKEN jag jobbar - helg som vardag - och när denna måndag är här så får jag lägga lite stress på hyllan, skyltsöndag är över och mässan och ny butiks starten är över...
Jag är inte ledig idag, jag har många arbetsdagar kvar innan det blir ledig annandagjul men jag måste säga att den här måndagen är lite speciell, nu återstår det att fylla på och packa upp men själva iordningställandet är färdigt!!!! alltså MMM på er! Mysig måndag morgon!

1 kommentar:

kardemumma sa...

men lillhjärtat...andas...och som Tornving himself säger,choklad kan man äta när man är ledsen och choklad kan man äta när man är glad(och Steggos filosofi...choklad är bra när man jobbar mycket ;))
Kram