söndag 28 november 2010

Mysigt med Skyltsöndag !!!!

Här i byn så så är Älvsbyborna bra på att besöka skyltsöndag med allt som där hör till... Lions gatueldar ...tomtens reklambyrå ur högtalarna på Storgatan varvat med julmusik....
skolklasser säljer hembak knäck och Julgranar mm

Idag är det dessutom Loppis på Lantmanna mellan 12-15

På Älvsby butiken har vi öppen 12-18 Jag ska inte jobba där, det gör Eivor och Hilda (tänkte att Hilda som har en småkille skulle får vara med honom lite på skyltsöndag.... Så jag tar bästaste vännen med mej till Luleå och där jobbar vi 12-16 Vi har laddat med värmade goa jul te sorter
Polkagris te
Julgröt & tomtebloss
Värm ett fruset hjärta

I Luleåbutiken har vi packat upp dessa godignar ... suck vad jag gillar dem.... de finns i web butiken med !

Idag Fyller bästigaste maken år
GRATTIS!
Vi har inte Julat hemma ännu jag fick upp en stjärna i går i alla fall så ikväll efter mysfikande och firande så ska jag nog ialla fall småbörja liiiite det är ju så mysigt och det är inte jul ännu men jag måste fota så ni får se mina nya inköp de nya zinkhusen och jag "svimmar lyktan" och knappängeln och julgrans toppstjärnan och och och..... Hua vad jag har mycket jag vill visar ER....

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis till maken i dag, hipp hipp hurra!!

Jobba inte ihjäl er nu i dag, men jag vet hur mycket folk det kommer att vara :0)

~Ingrid

Tess på Tilda och Mamma sa...

Gomorgon låter som du har fullt upp, här blir det en tur till stan med famljen och träffa tomten. Ni har så mycket fint i båda affärerna hoppas på en tur upp till luleå innan julen så jag får kika in i eran butik.
Ha en bra dag.
Kram Theres

kardemumma sa...

Gratta maken! HUr går det din galenpanna med två!! butiker och webshop. Tänker du jobba ihjäl dig :)
Borde egentligen följa med till Formland...vilka datum är det??
Är det våran Lotta som jobbar hos dig?? Har du fått Walthers senaste leverans? Fiiiina hus! Inga knappar ännu! Snygga Laundryprylar(är det Danmarksprylar eller?)Vi handlar möbler från Bitc som du frågade om tidigare :) Största kramen går till dig!

kardemumma sa...

Hej igen! Förlåt Anna men jag lånade en Waltherbild av dig! Hoppas att det är OK!
Kramis Carina