onsdag 17 november 2010

We´re OPEN!!!

 
Snygg skylt om jag får säga det själv ;) om du vänder på den står det sorry we´re closed....
finns på Handplockat i Luleå hänger på sänggaveln =) (mitt senaste och fyndigaste fynd en järnsäng )
Otrooooligt skönt!
 Idag strax efter lunchtid öppnade vi Luleå butiken
- vi hade inte bokat annons eller spikat öppnandet utan sa bara medans vi jobbade de senaste dagarna när vi är färdiga låser vi upp butiksdörrarna ! Det är bara DET... en Butik BLIR ALDRIG FÄRDIG... (ständig förändring)
Här har vi jobbat ... byggt miljöer tapetserat målat trixat och BUUUURIT Hissen var inget alternativ... gick fortare att BÄRA och som vi burit... (alla kramar i världen till alla hjälpande händer -
TOMTEN SER ALLT ;) )
Innan vi fick tillträde till nya lokalen hade vi byggande av monter och mässa och sedan rivande av monter sedan flytt till nya butiken  =) så det är verkligen Härligt att butiken nu är i gång och jag kan ta vid i morgon med det som ligger på mitt skrivbord, men till helgen får jag mysa i nya luleåbutiken, men då blir det inte de senaste dagarnas 17 timmars arbetsassen ;)
Igår kväll fotade jag lite ... och funderade när jag kom hem sent ... kan man skapa Handplockat känsla i en galleria med glasväggar och rulltrappa mitt i butiken? men lokalen har många prång och vinklar så vi har i allafall gjort ett försök... =) Bilden ovan så syns det i bakgrunden att det är släckt i shopping och ni skymtar rulltrappan bakom bordet =)
Dubbeldörr från ett hus i Piteåtrakten målades vita "bara för att  skapa lite HP känsla" det är bara det att vi inte har full takhöjd på så många ställen i butiken så ett hörnskåp och dessa dörrar fick inte stå där det var tänkt.. men de har sin funktion i alla fall...
En ny leverantör har hittat till oss mer om det i morgon. Extra kram till alla tålmodiga kunder och de tre musketörerna Hilda Lotta och Fanny som hjälpt mej med det sista rycket igår och idag =)

summa summarum We´re OPEN !!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS till ny butiken,guuud va kul..:) Synd att det är så långt ifrån mig bara..:)) Ska bli riktigt roligt att följa dig i det nya..Ha en riktigt härlig dag...Kram/Annelie

Anonym sa...

Ser verkligen fram emot mitt nästa luleåbesök då ett besök i butiken är en självklarhet! Lycka till!
/ Kathrin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så roligt med en butik i luleå grattis och lycka till. Kram Theresm på www.tildasmamma.se