tisdag 30 november 2010

Mys i Älvsby bytiken.....

Nu öppnar vi Älvsby butiken redan kl 10.00 resten av december =)
I fredags anlände de lite annorlunda Advents stjärnorna jag hängde dem på en gardinstång då jag har lite ont om krokar i taket på Älvsby butiken. Jag gillar även den där organsa julstrumpan som jag måste fota på närmare håll så  ni ser hur otroligt bearbetad den är =) och sirlig! 
Strutar, favvoängeln med knappar och mysiga vaderade hjärtat i brunrutigt tyg!!! sedan vitmålade träkulshjärtat... måste ses live... en åretrundis tycker jag =)
Isamma utformande som träkule hjärtat har vi en toppstjärna till julgranen... och glöm inte att denna toppstjärna kan även användas stående i ett fönster som Adventsstjärna fram tills dess att den får ta plats i Julgranen! på bordet ser ni även "mistel klockor" som har mistelpräglat mönster och är helfina att hänga i mistelkvist knippen!
Ny finish på zinkhus detta Chr ist mas huset har en lite mörkgråare blankare yta ;) slut sålt i Luleå butiken men detta finns i Älvsby butiken! Nya helfina "pollor" julgranskulor...från SIA 4 glasklara kulor med 4st olika dekorer helfina =)
I eftermiddag skulle jag vilja börja måla väggarna på övervåningen hemma - måste ta tag i vår make ower en trappa upp.... vore kulit att få komma igång och framförallt få ägna lite kärlek på vårt hem det har varit lite sparsmakat med det på sista tiden =)


1 kommentar:

kardemumma sa...

Anna min vän can you please help me! Jag har febrilt letat efter dom snygga fårskinnsdynorna som du har bloggat om förut!Har du hennes adress eller nummer? Jag får inga nya av min leveranör innan jul nämligen! Tolix har jag också beställt :) Var det också en förskottbetalning eller kom leveransen som en överaskning (hutlös fraktkostnad må jag säga!)
Stora kramen
Maila mig gärna!