torsdag 11 november 2010

Snigelfart och RAKETBRÄNSLE

Vi packar lastarbilar lyfter och kånkar =) armarna känns som 5 dm extra långa numera =)
att starta en butik till är hur kul som helst och vi hör flera positiva ord utanför butiksfönstrena =)
Igår putsades alla rutor och det skurades och fejjades Åsa tapetserade och idag ska de sista tapeterna upp och några pelar ska målas =) ska försöka komma ihåg kameran idag =)
Mellan allt kånkade som beställer jag varor, lite skillnad att fylla TVÅ butiker om jag säger som så ;)
En sak förbryllar mej... när vi kommer och kånkar med famnen full eller med vagnar lastade så har folk liten förståelse att släppa förbi en? i en trappa med famnen full med tunga saker! alla går i snigelfart. En man stod i går 2dm från ytterdörren  - men att öppna dörren en av de 33 ggr jag passerade dörren med händerna fulla den tanken slog aldrig honom! istället micklade jag med knät för att få upp dörren alla ggr! Jag försöker hjälpa till om någon behöver ett handtag =) eller släpper FÖRBI NÅGON om de kommer full lastade och vill förbi !
Mysko och för mej en gåta faktiskt !


Socker sött mini pepparkakshus och karamell sniglarna hittade jag hos Martha Stewart =)

Vi har inte fått igång Telefon och Internet och Kassan så att öppna på lördag blir svårt vi får Mängder med varor och möbler på fredag så nu lutar det åt öppning kommande vecka men det vore buskul att få låsa upp dörren redan på söndag =) då är det ju FARS DAG =)
Dax för Jobb sköt om ER

Inga kommentarer: