torsdag 1 november 2012

Finaste bullformarna EVER....

Galna veckan fortsätter 
jag har inte ens hunnit in på Handplockat men jag hörde att vi har fått hem flera LEVERANSER
Jag hoppas dessa fina bullformar har kommit


Tänk vilka bullar ... i dem ser helt handgjorda ut!
Idag får vi kanske ett nytt element i köket här hemma och då även en UGN
vore magiskt att få baka lite i helgen Himmel vad man saknar en ugn när man ingen har!

När jag surrade med tjejerna på Handplockat en av dagarna så säger hon
 ååååh det har kommit så mycket GOTT
Varför tar du hem så mycket gott ;)
JAG BARA Måste dit idag och kolla läget!
Västergården har så mycket fint (och gott) tycker jag!

Idag kommer Annonsen om Inspirationskvällen Nästa Torsdag den 8 November
man kan anmäla sig till två olika tider kl 18.00 eller kl 19.30
ring och anmäl dej vetja! 0929-10025 eller klicka på tiderna ovan om du har FACEBOOK så kan du anmäla dej där!
Fiffig skylt... och den stämmer idag har vi städdag hemma efter jobbet
skönt! Min astma har bråkat ORDENTLIGT med mej de senaste 4 veckorna och då gäller det att hjälpa till och röja allt som ställer till det! sova dammfritt... trots att våra damråttor inte för något väsen av sig så ska de få bo i snabeldraken istället!

Vår Dotter är verkligen inte pigg i gårkväll trillade tårarna av huvudvärk och feber nu på morgonen 39grader ( i morgon kväll kommer hennes kompis och ska sova över i två nätter och de har planer då är det INTE KUL att ha sådan huvudvärk och feber fulla bihålor och brännande ögon!
Lillgumman 

Förutom att veckan (det började förra torsdagen) har varit OTURSFÖRFÖLJD
så har jag känt mej precis som det står på disktrasorna på Pitemål känt mej lite opp häng å neschläft ( upphängd och nedsläppt) jag har inte kunnat sätta fingret på VARFÖR jag brukar inte låta otur och motgångar sprätta mej på näsan och få mej låg - Men igårkväll kom jag på det!
DET är ju allhelgona helg ( och vi brukar ju jobba på mässan då ) Nu ska vi inte jobba på mässan utan jobba alla dagar på butiken + bygga den nya avdelningen MEEEEN det är Allhelgona helg 
jag tycker FAKTSIKT det är en Tung helg ... man blir påmind om dem som lämnat jordelivet och DET kan få mej lite "låg" Saknar min Mamma VARJE DAG men en sådan här helg såsom jul och allas nära och käras födelsedagar blir det så påtagligt. Det var skönt att komma på Varför jag känner mej liiite låg!

Tur att jag ska få jobba med något helt nytt i helgen
 (nya avdelningen som vi snart öppnar upp på Interiör och Design) 
och att vi har börjat plocka fram JULEN 
det VÄRMER verkligen det om något bjuder på en varm hemtrevlig känsla.
Sköt om ER visst är vi mitt i veckan idag! (jag är lite dygnsvild )

Barnen har höstlov och många av er får säkert vara ledig kommande helg 
Tänd ljus och tänk på era nära och kära!

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag blir också låg den här helgen. Det påminner om dem som gått före oss. Ledsamt och tungt!!

Ska dock in och kika på HP så fort jag blir ledig, det brukar pigga upp :0)

~Ingrid

Tess på Tilda och Mamma sa...

Måste bara fråga, kikade tillbaka på tidigare inlägg ang kalendern du köpt, den du visar på bilden från butiken med tejp och dom ursöta gemen var hittar jag dom sakerna??? Snälla svara blev hur kär som helst i dom.Kram Theres

Tess på Tilda och Mamma sa...

Måste bara fråga, kikade tillbaka på tidigare inlägg ang kalendern du köpt, den du visar på bilden från butiken med tejp och dom ursöta gemen var hittar jag dom sakerna??? Snälla svara blev hur kär som helst i dom.Kram Theres

Butiken Handplockat sa...

JA visst är det så Ingrid Var på Mammas och Grethels grav i går fint med alla ljus men för mej blir det ingen tröst!
Kramen

Tess Du har en länk till Bookbinders om du klickar på det i inlägget så kommer du dit
AJM IN LÖV TOOOO :)

Sköt om er