tisdag 6 november 2012

Hopp och längtan

Jag tycker så mycket om denna bilden 
hon ser så förväntasfull ut...
som det ska vara när vi närmar oss JULEN

Jag är hemma och TYST ( inte lätt eller särskilt kul) bara andningen blir bättre så ordnar det sig nog snart
Maken har fått för sig att det inte bara är bronkit utan mykoplasma ??? får nog googla på det
(Maken brukar ju i vanliga fall kalla mej för simultant ;) men nu simulerar jag tydligen inte)
min pappa är infektionskänslig så jag får väl kolla upp det närmare ...
eftersom jag GÄRNA vill kunna träffa honom!
( vilken faslig tur att vi har Pappas Yvonne som tar hand om honom )

Det har VERKLIGEN varit en hel del "käppar i hjulen problem och OTURS saker dessa senaste veckorna 
INTE KUL ALLS 
Men det är väl i motgångar man växer?!?

Det är okristerligt FRUSTRERANDE att inte ORKA ta i tu med allt som SKA GÖRAS!
Morrelimorrmorr


På butikerna jobbar väl de bästa ihjäl sig men allt som är på gång! Nu när allhelgona helgen är över så kan butiken blomma ut i alla våra Jultankar och Idéer. 
och på HerrMAN så står Farsdag inför Dörren på Söndag och på Interiör så Målas det och tapetseras det vi ska öppna en till avdelning där :)  SOM VI LÄNGTAR!
om ni bara visste vad som finns i källaren redo för upp packning!
UNDERBART 
Snart får ni bildbevis och inbjudan 

Snart är HELA Maileg leveransen här, några nissar finns redan idag på Handplockat!

På Torsdag har vi Inspirationskväll 
kl 18.00 och kl 19.30
kolla in Butiksbloggen så får ni se lite vad som är på gång
Det är årets sista inspirationskväll med JULTEMA!

Bild från montern i Danmark
Jag börjar vara redo för julen in med värmen och det glada 
det piggar upp när frosten nyper!

Dessa STORA kommer kanske innan Torsdag då blir det Premiär på Inspirationskvällen!
sköt om er 
nu dax för en lunch sluringen med Mollipect!

6 kommentarer:

Tess på Tilda och Mamma sa...

Krya på dig och ta det lungt. Mina maileg har redan kommit och nästan tagit slut tyvärr var dom stora nästan slut hos maileg och jag som ville ha fler mina åkte på en gång när jag lagt ut dom.
Kram theres

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilken ljuvlig blogg du har och jättefina bilder
Kram Tina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Vilken ljuvlig blogg du har och jättefina bilder
Kram Tina

Handplockat sa...

Jag tog SEN leverans jag vet eg inte varför men nu är de snart här
:)
Kul Tina att du hittat hit
ny ska jag kika in hos er :)

LantlivsAnette sa...

Åhh vännen, krya på dig nu..vila o ta det lungt..synd att jag bor så långt bort, annars hade jag kommit o hjälpt till med kartonger och försäljning..
Ni har mycket på gång, såå roligt o spännande..
Och alla dessa Maileg nissar, man kan inte få nog av dom..
Kraaam Anette

Queen of Kammebornia sa...

Så mycket fint och spännande! Krya på dig nu så du kan njuta av allt det fina! Kram!