söndag 11 november 2012

Kiehl´s del 2

Här har ni Butiken på MästerSamuelsgatan 5 i Stockholm
nu när min favvo butik Koffert har lagt ned så blir denna ett "Måste"

på  bilden till vänster ser ni att det är ett tvättställ mitt i butiken om man behöver tvätta av sig mellan "provningarna" och där ligger vita fluffiga handukar att torka sig på!

Idag bloggar jag vidare om härliga Kiehls

"Hudvårdsmärket Kiehl's startade som ett apotek i New York under 1800-talets andra hälft. Den amerikanska kedjan förmedlar ett koncept som inriktar sig mer på innehåll än förpackning, och det kanske är just de anspråkslösa förpackningarna som gör att i alla fall jag litar på kvaliteten mer än om de hade varit superdesignade."

"Om du är ute efter att smörja in ansikte eller kropp med oparfymerade och silkeslena bra produkter ska du bege dig till Kiehl's, för här inne kommer du definitivt hitta det du är ute efter. Butiken har ett amerikanskt koncept med produkter som är inspirerade av apoteks renlighet och enkelhet"

och jag kan inte annat än hålla MED!

Förutom godingarna i gårdagens inlägg så har jag Ansiktsvattnet ( jag är inte Superduper konsekvent när det gäller ansiktsvatten - jag vill som pang på med smörjandet DET känns som det viktiga 
- eeh bra tänkt NOT)
Men Stora tuben RENGÖRNINGEN den använder jag inte bara på kvällen utan även i duschen på morgonen! lila ögoncrems burken har jag inte provat än en TESTAR ( det är magiskt generösa om du bara tar dej tid att fråga och att låta sig rådas) 
Natt och dag serumet HELT Magiskt 
( gillar skarpt Make up Stores dagserum åxå har du provat det? )

1. Rengöring ochefter rengöringen... TADAAAA 2.nattögoncreme och 3.Nattserum ... känns som om jag är på ett LABB på kvällen när jag får dutta på detta innan tandborstiningen! om du har behov Natt creme eller dagcremen igen  (jag har inte köpt någon nattcreme ännu! Meeeen Måndag tisdag ska sonen och jag vara i Stockholm För SVT´s räkning så det blir nog kanske just en nattcreme denna gång för på Kiehls det ska jag ;)


Som sagt en upplevelse som jag unnar er ALLA
ganska ok Priser De sänkte sina priser RADIKALT i år och nu närmar sig de svenska priserna USA´s prisklass SUCK som sagt Butiken är att föredra men snabbast lär man känna Kiehls på Stora Åhlens
där får man även träffa MR Bones (skelettet)
Googla nu på Kiehl´s så ni får läsa lite om detta enkla bolag och deras produkter som lägger fokus på det rätta och så ni får känslan för deras TÄNK!


Någon som har en aaaning vart man kan få tag i Gammal Plåt? gör inget om den är Rostig och erjad! Jag ska ha den på butiken i skyltfönstret! ( denna bilden har jag lånat av ... OJ nu kommer jag inte ihåg vilken av mina favoritbloggerskor som har denna här av dej i såfall så jag får länka! Hon är magisk duktig och har öppnat en butik i en lada där hon har inrett såhär)

Med mycket kort varsel blir det Stockholm för sonen och mej Måndag Tisdag!
SVT har ringt och bokat biljetter och hotell
sonen ska filma Screenshots till "sommarens inspelning" en Tv serie som heter SKROTARNA
som kommer att sändas till vårvintern!

Maken är flygrädd och har snöjour ( jag har inget traktorkort annars hade han fått åka)
och jag är inte Frisk ännu jag vill inte flyga när jag mår såhär, så det blir tåg ned och flyg hem på tisdag eftermiddag! GAAAH jag gruvar redan! Sedan blir det inte alls några ut svängningar jag är fortfarande knäckt och inte friskt 
men ack så mysigt att få rå om sonen 
det blir lite som Astrid Lindgrens Emil å Alfred
.... - du å jag Hampus... du å jag Mamma!
Sonen har pratat mycket om att han ville att just han och jag, skulle åka en helg till Stockholm
han ville spana in lite JULKLAPPAR såvrt för mej att ta sig iväg 
nu blir det nästan så trots att inga julmarknader i gamla stan eller skansen har startat , och han ska ju jobba mest, men nån liten sak som han vill ska vi väl hinna med!
så lillkillen ( 175 cm lång 12 år) är HELNÖJD och bäst är det att få träffa "tv serie syskonen" igen

SKÖT OM ER 

Inga kommentarer: