lördag 24 november 2012

Lördagen före SKYLTSÖNDAG

Lördag
Denna dagen då inspirationen skall flöda
idag när butikerna stänger kl 14 ska jag färdigställa 
några skyltfönster
jag antar att jag behöver *fniss* alla timmar fram till öppnandet i morgon


Julen startar vid skyltsöndag tycker jag...
ibland infaller skyltsöndag på första advent så är det inte i år!

Skyltsöndag är ngt speciellt tycker jag här i byn avslutas skyltsöndagen med ett fyrverkeri i lomtjärnsparken!
TRADITION
alla står och säger ÅÅÅH när det puffar mot himlen!
jag brukar stå i lagerdörren och titta de här senaste åren ... vårt lager och varuintag vätter mot lomtjärnsparken.

Jag bruuuuukar inte ha så mycket som jag har i år kvar denna lördag men vi har TVÅ ny avdelningar och i morgon "öppnar vår nya butik Happy" lite förståeligt att man inte hunnit med allt :)

I går fick jag nyaste Lantliv i brevlådan ( tack svärmor & svärfar bästa klappen varje år )
Har ni läst nyaste nummer av Hus och HEM?

Helt i min smak ;) maileg och ljusslinga i ett "anspråkslöst hörn"

Harmoni om än att det ser lite stajlat ut!

Vårvinterns nästa projekt här hemma 
måste bli vår trapp till övervåningen!
Vår lilla Linolium turkosa skamfläck här på Västanäs

Denna sängen har vi med jag älskar den fortfarande maken fick den av mej i 30 års present ;) 
älskar den trots att den är en massproducerad Ikea pryl :D

FINT barnrum har de med paret i Herrljunga!

SNYGGT med udda stolar i enhetlig färg och det svarta bordet bryter av snyggt

Nej nu är det bara att ta medicinen igen 
( blir inte pigg och det är så frustrerande har tappat räkningen på antalet veckor nu )

Dax att fortsätta med Julskyltningen!
ha det finfint i morgon är det skyltsöndag
Välkommen på Handplockat 12-18
 Happy, Herrman och Happy Homes 14-18

åver änd aut

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Oh ja, vi har haft mycket i butiken. Många fina kunder och flera långväga besök. Men oh så trött jag var i benen av allt spring :0)

~Ingrid

Krusidull sa...

Tyckte nog adventstiden var den roligaste när jag hade butik, speciellt att skylta till jul.
Ha en härlig adventstid.
Mvh
Krusidullan